/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
førstetrin spørgsmål
Fra : Brian12
Vist : 634 gange
40 point
Dato : 15-02-05 17:41

Hej
har lige købet mit første scuba grej og har et spørgsmål til førstetrinnet.
hvad skal jeg tilslutte de forskellige porte på trinnet "4 LP 2 HP".
jeg har transmitter til vytec. octopus. slange til BCD. slange til tørdragt. sunto konsol slange.

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 15-02-05 17:55

Hej..

Hp bruges til manometer

Lp til resten, octopus. slange til BCD osv.

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 15-02-05 18:25

manometer = (i dit tilfælde) transmitter

/Søren

Accepteret svar
Fra : LeifHansen

Modtaget 40 point
Dato : 15-02-05 23:55

HP betyder High pressure og LP betyder Law pressure altså højt og lavt tryk. Det høje tryk er trykket i flasken hvor den resterende mængde luft vises i BAR (atsmofærer) på dit manometer, i dit tilfælde manometer forbundet med transmitteren. Lavtrykket (normalt 8-12 atsmofære) anvendes til alt udstyret undtagen dit manometer. Gevindet i HP og LP udtagene er ikke ens. Du kan således ikke montere en slange i et forkert hul. Bemærk iøvrigt der meget lille hul det er i højtryksslangen. Der skal ikke meget luft igennem, det er jo kun trykket dedr skal vises. Sprænger slangen er der ikke den store risiko selvom du kan have op til 300 BAR på flasken, hullet er jo forsvindende lille.

Godkendelse af svar
Fra : Brian12

Dato : 16-02-05 08:58

Tak for svaret LeifHansen.