/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Harddisk til fjernsyn.
Fra : Birgitta
Vist : 630 gange
117 point
Dato : 14-02-05 21:03

Jeg tænker på at købe nyt fjernsyn, og det ideelle for mig ville være, hvis man kunne få et fjernsyn med tilhørende harddisk, så man kunne optage programmer uden at bruge bånd og dvd.
Findes det?
Det skal være enkelt at betjene.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-02-05 21:14

Brænd dine yndlingsprogrammer på DVD
Den amerikanske TiVo-service er blot en af mange muligheder på fremtidens hjemmevideomarked. De tre store p’er - Philips, Panasonic og Pioneer – har alle udviklet videoer eller fjernsyn med indbygget harddisk, ligesom danske KiSS er hoppet med på vognen.

taget fra denne side: http://www.timecodes.dk/teknik/udmedvideo.htm
betjeningen af det må du se hos en forhandler, men det er jo nok fremtiden..

Junior

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-02-05 21:16

her står også lidt http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=6123
men det er mest en bekræftigelse af det fjernsynet eksisterer..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-02-05 21:29

Hej Birgitta

Jeg ved godt, det ikke er et svar - direkte på dit spørgsmål, men du kan købe en DVD-afspiller i dag, med indbygget harddisk. Så vidt jeg husker, kan harddisken indeholde ca. 600 film. Jeg har fået en brochure i sidste uge. Husker ikke lige hvorfra, men vil vende tilbage, hvis det har din interesse, da vi selv vil købe den.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-02-05 21:48

Hejsa, og tak for jeres svar...
Junior. Jeg er ikke interesseret i at se de samme programmer flere gange. Det er kun aktuelt at optage det, jeg ikke får set når det bliver sendt, for så at se det på et andet tidspunkt og slette det igen.
Linket med henvisning til fjernsyn med harddisk er fra 2000. er der ikke noget nyere?

Frank, Jeg er klar over, at dvd med harddisk findes, og hvis det er den eneste mulighed, så er det nok sådan en, det bliver... Plus et fjernsyn ved siden af...
Vend endelig tilbage, hvis du har nogle fakta..
Hvor har du fået brochure fra?
Der er vist kun et par forskellige mærker på markedet. Har du brochurer fra begge?
Fortæl, fortæl!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-02-05 22:14

Kære Birgitta, jeg prøver at vende tilbage i morgen. Jeg smutter i seng nu. Jeg skal op kl. 05.00 i morgen tidlig.

Mkh
Frank

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-02-05 03:18

Du kan ikke få et fjersyn der kan optage, derimod som det er kan du få en dvd med harddisk eller der kan bruge en dvd til at optage på som foreslået andet sted

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 117 point
Dato : 15-02-05 07:32

Fona har Harddisk recorders fra både Philips, Sony og LG

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 08:09

Et forsigtigt... var det ikke lettere at installere et PCTV Rave kort i din computer, og så optage her?
Har selv et PCTV Rave fra Pinnacle og tilsluttet min PC til TV'et i stuen (ca. 20 m. fra hinanden og i forskellige rum). Det kan sagtens lade sig gøre. Kortet koster omkring de 500,- inkl. kabler. Du skal dog selv indkøbe/lave det "lange" kabel, som er ca 2mm tyk (let at gemme og trække).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 08:11

NB: Du skal selvfølgelig have mulighed for antenne tilslutning i det rum hvor din computer befinder sig - ellers skal du også til at trække et antennekabel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 08:26
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 08:39

Ups! Sorry - det var den her som skulle ind
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul7a1.htm

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-02-05 08:41

Nogle af disse TVér med indbygget dvd,kan de ikke fås med recorder? Je4g har ærlig talt svært ved at se det ideelle i et tv med HD

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-05 14:59

Selve mediet til DVD er jo ret dyrt, og jeg vil formodentlig rende ind i problemet med, at den enkelte skive bliver slidt ved gentagen optagelse og sletning. Og så kan jeg lige så godt fortsætte med de (elendige) bånd, jeg bruger i dag. --Og jeg har rigtig dårlige erfaringer med bare det at afspille DVD. Jeg købte en AKAI DV-P3550S for et års tid siden..... Jeg har aldrig fundet ud af at bruge den.

Lige nu har jeg et fjernsyn +video, som jeg har lejet. Fjernsynet er så muligvis brudt sammen for nyligt, -der er sne på alle kanaler, som jeg dog kan se gennem videoen. Derfor er mit nært forestående projekt altså at købe noget, som dækker MINE behov, som er optagelse og sletning af diverse programmer. Uden DVD skiver eller bånd. Jeg gemmer aldrig programmer i længere tid.

CLAN:
Jooh, det lyder tillokkende, det med at bruge computerens harddisk til fjernsynet....... Og jeg har TV og computer i samme rum.. Og antennestik begge steder.. Men både det med at indkøbe og installere ting og sager i computeren er mere, end jeg kan finde ud af....
-----Hvis det er den vej, jeg skal... Hvad kræves der så, dels af computer og dels af fjernsyn? -For fjernsyn skal jeg jo ud og købe under alle omstændigheder.

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 02-06-05 15:07

Tak for svaret Better_Performance.
Det blev så en Philips DVD med hardisk fra Fona...