/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Router problem
Fra : oz1eqp
Vist : 514 gange
220 point
Dato : 13-02-05 12:26

Jeg har lige købt en D-LINK DI-604 router.Det første jeg gjorde var at downloade manualen til den.
Har forsøgt at sætte den op ifølge manual,men det virker ikke som forventet.
Er der nogen,som ved om der findes en Setup-CD til sådan en fyr.
Jeg har nemlig ikke fået nogen med.Eller om der evt. findes opdateringer til routeropsætningen.
Jeg vil være taknemlig for enhver mulighed,som måtte findes.

oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 12:30

kan du bruge noget herfra :
http://www.dk-tv.dk/Default.asp?ID=299

har din udbyder måske vejledning på hjemmesiden ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 12:35
Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 12:39

Det er akkurat denne side jeg har hentet manualen fra,men selvom jeg helt nøje følger opsætningsproceduren,
så virker det ikke rigtigt.
Og opsætningen ligner meget den router vi har fra udbyder,så det skulle virke,men nej,det gør det ikke.

oz1eqp

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 12:46

Det andet link du gav mig har vi fulgt til punkt oo prikke,som man siger.

oz1eqp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-05 12:50

øv det er da surt ...........håber der kommer en der ved lidt mere så I får hjælp

Kommentar
Fra : lras

Dato : 13-02-05 13:04

Jeg har et nummer til D-Link Support Line, har aldrig brugt det men det ku da være et forsøg værd. Det er 72274200.
Leif

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 13:14

Det var da dejligt at få det tlf. nr., det vil jeg prøve i morgen,og se,om de kan hjælpe mig.
Tak foreløbig.

oz1eqp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-05 15:25

Har du prøvet at hente den sidste nye firmware?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-05 15:39
Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 13-02-05 16:04

Jeg har selv en DI-604 router som ikke gav mig problemer ved opsætningen. Jeg har en FTP server kørende og 3 computere på nettet.
Kan du beskrive lidt nærmere hvad det er der ikke virker som forventet.
Janus

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 13-02-05 16:07

Jeg har selv en DI-604 router som ikke gav mig problemer ved opsætningen. Jeg har en FTP server kørende og 3 computere på nettet.
Min Firmware version er: v1.82b2, Fri, Jun 4 2004
Kan du beskrive lidt nærmere hvad det er der ikke virker som forventet.
Janus

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 17:45

til Severino det link kan jeg ikke få til at virke,er det sådant,at du gider sende mig din E-Mail adresse,for jeg vil
meget høre lidt mere om det Firmware.
Til Janus Den kobler godt nok på nettet,men falder ud hele tiden,og vi har sat den op lige efter bogen.
oz1eqp
oz1eqp@yahoo.dk

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 17:56

nej,jeg har ikke hentet det nyeste firmvare,men det vil jeg gøre nu da jeg har fået link.
det er min søn,som har været i gang med opsætningen.Han sagde,at der kunne godt oprettes forbin.delse til nettet,men den faldt ud hele tiden.
viol lige se på det link.melder mig lidt senere igen.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-02-05 18:06

Har du noget der kan skabe forstyrrelse i nærheden ?
Dvs noget er udsender elektriske bølger.
For jeg tænkte at hvis du kan komme på nettet så er der nok ikke noget i vejen med routeren men med omgivelserne.
(jeg kan tage fejl)

F.eks er det noget skidt at lægge sin mobiltlf ovenpå et modem, eller hvis routeren er trådløs så kan mikrobølgeovne og bluetooth forstyrre signalerne.

Dydendak

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 18:25

Det må jeg svare nej til Dydendak,for vi har en Speedstream 2601 router,og den kører uden problemer.
oz1eqp

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-02-05 19:49

hej
jeg har selv en D-link 604 og har ikke oplevet de problemer du omtaler, dermed ikke sagt jeg ikke tro dig
men tænker mere på at du ikke har problem med Speedstream så det kunne være det var den der lavede et eller andet i din opsætning.
jeg har selv en cd-rom til min D-L 604 men har ikke anvendt den efter jeg gik over til XP. XP fandt den selv og satte den " op " , vi er 4 pc'er på nettet og alt virker fint

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-05 19:55

CQ CQ oscar zulu 1 ecco quibeck papa
Du kan skrive til " infomail @ pc.dk "
Har din router nogen betegnelse efter DI-604, for der findes tilsyneladende flere udgaver af dette nummer!

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-02-05 20:10

kom lige i tanke om dette
ftp://ftp.dlink.co.uk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-05 20:11

CQ CQ oscar zulu 1 ecco quibeck papa
Mail sendt med firmware på oz1eqp@yahoo.dk

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 220 point
Dato : 13-02-05 20:24

ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-604_rev_bx/
ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-604_rev_dx/

Læg mærke til hvilken revision, om det er b eller d du skal bruge?

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 21:23

Tak for svaret severino.
Det var skønt at få hjælp i en fart.
oz1eqp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-05 21:55

Ja, hvis det virker er det godt!

Jeg er kun glad for at det hjælper, min tur kommer nok også på et tidspunkt.

Når man kommer op i alderen, kan pakinson hurtigt dukke op, så er det at hjælp er påkrævet.

Hellere alsheimer end pakinson - fordi:
Det er bedre at spille en sjat øl, end at have glemt hvor man stillede den!