/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Himalayasalt
Fra : karin42
Vist : 3251 gange
50 point
Dato : 10-02-05 10:01

I lang tid har jeg brugt Himalyasalt - men efter jeg har nærlæst et stykke om det omtale salt , er det gået op for mig at man faktisk kan blande saltet i vand og lade det trække et par timer ..... og så skulle det være yderst sundt at drikke ---- ! nu kommer så spørgsmålet - hvor meget skal man beregne i en liter vand f.eks. ? det kan jeg ikke finde nogen steder.
venlig hilsen Karin.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-02-05 10:07
Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 10-02-05 11:22

modersvilje: hvor lyder det spændende /rigtigt - man kan da også lære så meget på disse sider,

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 60 point
Dato : 10-02-05 11:44

Man se mere om Himalayasalt her: http://www.biosa.dk/

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 11-02-05 20:09

Tak for svaret Klumme.
vh karin )

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-02-05 08:03

Tak karin42.
Jeg havde ikke set at du havde lukket sp. Kandu's mail er "lidt" uregelmæssige

Jeg bruger selv Himalayasalt. Jeg har opløst saltet i en flaske som står i køleskabet. Jeg napper et glas vand m. en teskefuld af saltlagen i hver morgen. Jeg skulle hilse og sige, at det ikke er "vanedannende" - Det smager af h.. til *GG* men jeg tror på, at de mineraler der er i saltet er godt for noget, og tro kan som bekendt flytte bjerge.

PS
Jeg lurer på, om det osse kan nedsætte blodtrykket

vh. Klumme

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 12-02-05 10:47

hej Klumme
tak for din kommentar , hvor meget salt blander du i den flaske ?
vi er netop begyndt med " kuren " og man kan tro eller lade være ik'k ?
bliver det lidt brunlig - rødt ?
go' weekend venlig hilsen karin.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-02-05 11:47

Jeg ved det ikke karin42 -
Jeg gør det sån' på slump. Jeg vil skyde på, at jeg har puttet ca. 100 gr. salt i og dertil 2-3 dl. lunkent vand. Det mætter opløsningen, da der bliver en lille smule salt tilbage, men det lader jeg bare ligge på bunden af flasken. På et tidspunkt efterfylder jeg med lunkent vand og salt, og så kører det bare videre.

Ja det bliver lidt lyserødbrunligt.... *GG*

Tak og selv god weekend..

Kommentar
Fra : RosensAura

Dato : 08-09-10 21:21

Et Himalaya salt krystal stykke lægges i et glas der fyldes op med vand og sættes i køleskabet. Efter en times tid er så meget af Himalaya saltet opløst at vandet indeholder 26% salt.
Så længe der er Himalaya salt stykker i glasset kan der genopfyldes op med vand. Hver morgen drikkes en teskefuld af Himalaya salt opløsning sammen med et stort glas vand.
Drikken, der kaldes »sole«, tilfører kroppen energi og balance, og hjælper kroppen med at afgifte sig selv.
se: http://rosensaura.dk/himalaya-salt-raa-stykker-p-1087.html

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-09-10 22:30

Må desværre efter 5 år gå i rette med mig selv. Himalayasalt er noget opreklameret fis som udelukkende får forhandlernes kasseapparat til at ringe - Forhandlerene er typisk disse spåkoner, kaffegrumslæsere og inkarnerede tilhængere af, at alt som man normalt ikke indtager er skide sundt og får ens helbred helt op og ringe. Det gavner ikke dokumenteret kroppen en dyt.

Tværtimod, så er det med til at forøge vores blodtryk, da vi som danskere i forvejen indtager alt for meget salt gennem vores føde. Der foreligger utallige undersøgelser som påviser, at salt for de flestes vedkommende får blodtrykket op. Det er natriummet i NaCl - Natriumclorid (kogesalt) som er synderen.

De mineraler og sporstoffer som Himalayasalt måske indeholder ,kan man få på utallige andre måder.