/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
salpeter
Fra : krudtkongen
Vist : 8761 gange
50 point
Dato : 02-02-05 12:58

hvor kan man købe salpeter jeg har prøvede matas og super markeder og jeg kan ikke finde noget

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 02-02-05 13:03

Hej krudtkongen

Hos en hver velassoteret farvehandler / byggemarkeder.

held og lykke.
rascha

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 02-02-05 13:05

nej ikke i silvan

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 02-02-05 13:10

Så prøv at finde en gammel farvehandler i byen, de har sikkert på bagerest hylde.

(jeg sage også velassoteret byggemarkeder) silvan er et "livstils varehus"

hvor bor du? by.

rascha

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 13:35

skal du da til at lave sort krudt?

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 02-02-05 13:37

grenå og hvad er velassoteret og hvad tror du selv nej jeg skal lave gødning

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 13:45

Det kunne jo godt være "krudtkongen" skulle lave krudt.
[citat]
jeg er en næget på 17 og jeg intreser mig for min puch, krudt, anlæg, og nogle andre sjove ting
og jeg hedder peter-mongol men jeg er ikke mongol
[citat]

Husk lige at det er ulovligt at fremstille krudt som privatperson..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 13:46

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 02-02-05 13:48

ikke flere svar fra Harlekin tak!!!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 14:05

hehe.. må jeg ikke få de 25 point?

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 02-02-05 15:21

Du kan godt købe i Matas, men kun i små 50 gr bøtter, til en vild høj pris.

Hvis du søger på nettet under Natrimnitrat, finder du masser af firmaer som sælger.
Det er ikke sikkert at de gider sælge til dig, men så må du forklare dem at du er skole elev som skal lave et spildevandsprojekt hvor du skal bruge 3 kg natriumnitrat, så får du måske sendt det ganske gratis som en prøve.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 02-02-05 16:39

Jeg synes helt klart at du har fået svar hos invisible.. Det er velovervejet, sagligt og ikke at glemme humoristisk!!!! ;-O

Memuel

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-02-05 19:48

> krudtkongen
Det er dejligt at se, du stadig har fingre nok til at betjene dit tastatur.
Eller hvad bruger du egentlig ?
Hvorfor ikke melde dig som selvmordsbomber.
De søger konstant folk og ved helt sikkert, hvor man får fat, i det du søger.
Der er sjovt nok ikke mange, der bliver i faget efter endt uddannelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 03-02-05 12:48

til invisible jeg kunne godt tænke nogle mere konkrete links hvis du kan klare det på tror jeg at du får mine points

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 03-02-05 12:48

til invisible jeg kunne godt tænke nogle mere konkrete links hvis du kan klare det på tror jeg at du får mine points

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 03-02-05 13:56

Har du søgt efter "Natriumnitrat" kun danske links, så får du adskillige firmaer som sælger, de vil sikkert sende dig en lille prøve.

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 03-02-05 14:02

ja jeg har prøvede men jeg kunne ikke finde noget

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 03-02-05 17:30

undskyld: men salpeter er Kaliumnitrat KNO3

har tænke på en reaktion mellen: HNO3 og K2CO3 begge lovlige ting i håndkøb

Kommentar
Fra : krudtkongen

Dato : 07-02-05 08:39

er der nogle der kan svare på hvad K2CO3

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 07-02-05 14:05

hvor gamel er du.. og kan du regne med mol... ellers skal du holde dig væk fra det... hvis der er formeget af den ene slags.. eller syren er for koncentretet .... vil det springe i hovede på dig... og salpetersyre er ikke så sundt :)

jeppe

men skiv en færdig og afstem reaktion melle stofferne...
og mol beregning til mig på beerguden@hotmail.com

Kommentar
Fra : stefanrk

Dato : 30-03-05 18:05

Er det en røgbombe eller sort krut du skal lave.. Hvis det er en røgbombe ( sukker og salperter ) er det lige meget med om det er Kaliumnitrat eller Natriumnitrat..

:D

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-06-05 16:04

Natriumnitrat er bare vandsugende ad Pommern til, selv fra tilsyneladende tør luft. Og begge dele er salpeter. Der er kalisalpeter, natronsalpeter, kalksalpeter og ammonsalpeter. Og hvis du prøver at købe det sidstnævnte, har du FE og PET i hælene på dig, før du kan nå at sige bøh.

Kommentar
Fra : peterketelsen

Dato : 28-09-05 13:36

Det med at du har FE og PET i nakken er en skrøne
Det er kun hvis du køber det i store mængder, og du samtidig køber andre vare der skal bruges til, at lave krudt med...
Så du får ingen på nakken for, at købe det, så længe du ikke gør det i vildt store mængder

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-09-05 13:54

Det er da godt du har den insiderviden fra PET at dele ud af

Kommentar
Fra : peterketelsen

Dato : 30-09-05 12:22

Det siger lidt sig selv, at PET og andre ikke kommer efter en, fordi ellers er der ingen mening i, at b.la. Matas sælger det. For hvis man bliver overvåget fordi man køber et produkt er der jo ikke nogen som vil købe det, og så vil butikken jo tabe penge på det

Kommentar
Fra : Eclipse06

Dato : 06-01-06 21:37
Kommentar
Fra : evilpanda

Dato : 18-12-06 22:35

er der nogen der ved hvordan man laver sort krudt eller noget med nogen bomber :P

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-12-06 00:20

Lad være! Har du ikke set aviser og Tv om de to, der lige har sprængt sig selv i luften? For ikke at tale om dem, der står tiltalt after den hårde terroristparagraf?

Kommentar
Fra : PBHU

Dato : 19-12-06 22:52

Jeg har kikket overalt på www.garta.dk, hvor mange skriver, at man kan købe Natrimnitrat, men jeg kan ikke finde det?

Nogen der ved hvor på siden man kan købe det?

Kommentar
Fra : PBHU

Dato : 19-12-06 22:53

* Ups mente Kaliumnitrat