/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
optagelseskrav
Fra : bianca84
Vist : 1067 gange
20 point
Dato : 01-02-05 21:48

er der nogen som kan fortælle mig, hvor jeg finder optagelseskravene til jura. det er kun gennemsnitskravet jeg er intereseret i. (skulle være offentliggjort i dag) takker...

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 01-02-05 22:38

prøv at kigge på www.ug.dk

Kommentar
Fra : bianca84

Dato : 01-02-05 22:56

jo tak, men der har jeg kigget. men kan ikke finde kravet for i år. kun dem fra sidste. men jeg venter bare, det er nok ikk lagt på endnu.

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-02-05 10:43

Kravet for i år kan du ikke finde nogen steder. Det fastsættes først når det er bestemt hvem der slipper igennem og hvem der ikke gør. Du kan derfor blot bruge kravet for sidte år til at give dig en idé om du har en chance.

Hvis du vil stille dig bedst muligt så søg ind på kvote 2 så søger du automatisk både kvote 1 og kvote 2.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 28-02-05 22:18

er du 0,2 karakter over sidste års gennemsnit er du 99% sikker på at komme ind. Adgangskarakteren fastsættes først når de ved, hvor mange der har søgt optagelse. Er der flere, som søger optagelse i år, sætter de muligvis afgangskvotienten 0,1 op, mens de sætter den ned, hvis der er færre som vil ind. Der sker dog ikke de stor udsvind, og derfor er 0,1 karakter over sidste års snit formentlig nok, mens 0,2 er bestemt nok