/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Yoper+Mandrake->Firewall
Fra : Manse9933
Vist : 431 gange
500 point
Dato : 29-01-05 12:47

Hej med jer.
Jeg søger efter et par godt gennem testede firewall's til ovenstående styresystemer,jeg behøver dem til at sørge for at programmer ikke ringer hjem,går på nettet uden min viden,jeg har gateway/router/hardware firewall,så det handler kun om> let at kunne give programmer adgang til nettet eller blokerer dem uden for meget arbejde,noget der ligner Zone Alarm's opførsel,begge systemer køre på hver sin pc,jeg er ved at teste disse systener for at se om jeg måske vil bruge dem på mine to andre pc'er,permanent i stedet for XP Pro og XP Home.
Begge systemer er på nettet og køre som de skal.
Fordi jeg er ved at teste dem så må disse programmer gerne være gratis,testet,helst oplysninger fra nogle der selv har en brugbar firewall med installer,jeg har selv prøvet et par stykker men de var ikke noget jeg kunne bruge.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 13:54

Manse 9933 - du ved godt at dette eksisterer:
www.sslug.dk Skåne Sjælland Linux User Group

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-01-05 14:14

Hej emesen>jeg har løbet ind i siden under min surfen efter Linux software og smidt den ind i mine foretrukne,men jeg håber sådan at der er en eller anden der kan gøre det lidt lettere for mig,jeg har så mange projekter i gang at jeg ikke
orker(har tid, 24 timer du ved,der ikke nok af dem) at gennem læse alle de sider jeg løber ind i har du ikke en ide?der kan hjælpe mig med at springe over hvor gærdet et lavestjeg syntes jeg kan huske
noget om at du har et par Linux systemer kørende på dine pc'er,har du ikke en firewall??eller køre du alle dine systemer på en pc/netkort?(window).
Men jeg vil gennem gå den side som du henviser til og se om der er noget jeg kan bruge derinde(måske melde mig ind i deres forum.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 500 point
Dato : 29-01-05 16:56

Vi kører med en SME/Linux server med lidt firewall.
Men ellers kører jeg ikke ret meget Linux...............desværre for det burde jeg.
Og vi er ved at køre en router i stilling som indgang for serveren.
http://projectfiles.com/firewall/
Og dette fra samme sted må være noget for dig:
http://projectfiles.com/firewall/forum/

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 31-01-05 05:22

Tak for svaret emesen.
Hygge.
Manse9933