/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Alger/ fortelt
Fra : gamle61
Vist : 3078 gange
100 point
Dato : 29-01-05 12:42

Har lige fundet en anden campingvogn , desværre har de pæne mennesker glemt at tage teltet ned , så det er næsten grønt af alger - har jeg en mulighed for at rense og imprænere det , eller skal der proffere til- hvis i mener det er noget jeg selv kan vil jeg gerne have at vide med hvad
m.v.h. - gamle61

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-05 12:50

Hvis teltet har været ordentligt imprægneret, er det sikkert ikke så svært at fjerne algerne med en god gang rengøring, evt. med en algefjerner beregnet til det. Vil tro det er sådan noget man også renser markiser med.
Kan ikke huske hvad det hedder, men prøv at spørg ved et campingcenter, byggemarked el.lign.
Men hvis teldugen er blevet jordslået, er det straks sværere.

Det er Leth, har givet følgende råd om det:
Læg det i kærnemælk. (lyder dog uoverskueligt med sådan et telt.
Ellers dyp det i Kaliumpermangamat (farver det rødt) og derefter dyp i Natriumbisulfit (fjerner rød farve og jordslåede pletter.

mvh dova

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 30-01-05 00:22

Hvis teltet er af en hvis størelse og det er det jo nok når det er til en campingvogn, er du nødt til at lade et prof firmå vaske og imprægnere det. Jeg har selv fået det gjort og det blev bare så flot.
Teltrensefirmaer kan du finde på campingsiderne.

Hilsen

GM9

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 09-02-05 01:14

Tak for svaret dova.har prøvet med algefjerner på et lidt skjult sted og det tog det fint , så nu er det bare at tage sig sammen , er bare svært i denne kulde - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-05 01:30

Selv tak.

Næ, det er ikke lige vejr til den slags udendørsarbejde for tiden.
Men godt du fandt ud af noget der virker.

mvh dova