/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
MMC kort forkert størrelse?
Fra : ostemanden
Vist : 526 gange
500 point
Dato : 27-01-05 18:18

Jeg har et MMC kort, og har lige modtaget en "9in1" card reader. Jeg satte kortet i og ville formattere det, og gjorde det uden at se mig ordentligt for, og nu er der kun 8mb til rådighed, til trods for at det er et 512mb kort... Nogen der ved hvad man så kan gøre? Jeg har prøvet at formattere igen, men kan kun vælge 8mb... Min PDA kan heller ikke formattere kortet...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-05 18:54

Kan det skyles at der ligger filer på dataområdet at du ikke kan slette det ?
Har du forsøgt at se om det på producentens hjemmeside ligger en vejledning der kan hjælpe dig?
Du er jo nok ikke den eneste der ikke lige fik det gjort rigtigt.... ;-.)
held og lykke
benjamin

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-05 19:31

Hvis du benytter Windows stifinder, hvordan ser dit MMC kort da ud?
Er den opdelt i flere partioner / områder eller er der beskyttede områder?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 19:36

win 2000/XP
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering
rul ned til højre og se hvad den viser

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 19:39

Nej. Kortet er helt tomt. Ligesom det var dengang det var 512mb...

Jeg vil kigge på hjemmesiden efter det, og søge lidt mere på google. Men jeg mener ikke der ligger flere filer i dataområderne!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 19:44

Hvad står der ud for dit kort (evt. disk 1) - står der ikke alokeret
eller hvad står der når du læser kortet på denne måde:

h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-05 20:01

Bare en (lille) mulighed....kortet passer vel i et/dit digitalkamera - kan det ikke formattere kortet?

mvh berpox

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 20:07

BINGO!!! Emesen: Når jeg går ind i diskhåndtering kan jeg se at der er 8mb formatteret plads (I orden) og 482 mb. Ledig plads. Hvor det resterende plads er blevet af ved jeg ikke, men hvordan får jeg så slettet formatteringen på de 8mb?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 20:11

Umiddelbart ville jeg slette den partition men det har jeg prøvet på min egen og det kan jeg ikke ................endnu

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 20:15

prøv lige
dobbeltklik på denne comp>h-klik på ikke permanent disk>formater
kan du se hele din HD her øverst "kapasitet"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-05 20:16

Hvad har du formatteret dit kort til?
Fat16 eller fat32?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 20:20

hov prøv lige h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering

at h-klikke på de 8 mb og se mulighedder evt. udvidelse

Alle mine kort er med een partition - så det er svært at forsøge.

Men jeg prøver lige med en diskette jeg har.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 20:30

Emesen - Nej kan kun se "8mb"

IBM - Ved ikke helt... Der står bare FAT!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 20:40

FAT = Fat 16 og det bør det være på disse kort.
men kan du gøre noget ved de 8 mb når du h-klikker

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 20:52

Jeg kan kun:

Åbn
Stifinder
Skift drevbogstav og sti
Formater
Slet logisk drev (deaktiveret <- Jeg kan ikke klikke på den)
Egenskaber
Hjælp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 21:15

Nej for det er ikke et logisk drev men et primært drev

h-klik denne comp>administrer>nu skal tungen holdes lige i munden
jeg fandt mit canon CF-kort på kortlæseren sådan:
+flytbare lagermedier
+mediegrupper
+import
klik på flytbart medie
Hos mig står der:

11 combo usb device inaktiv (inaktiv efter en genstart)
canon combo usb device inaktiv

h-klik >>hjælp
h-klik og slet.......................men jeg ved >>ikke<< om det er ok for jeg har ikke prøvet

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-05 21:25

>>ostemanden<< har du prøvet:

Citat
Bare en (lille) mulighed....kortet passer vel i et/dit digitalkamera - kan det ikke formattere kortet?

- mit digitalkamera kunne nemlig godt formattere da mit kort var blevet helt ulæseligt via en kortlæser (hrmpf!!)
Godnok kun på 128Mb - men alligevel....

mvh berpox

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 21:28

Hmmm... jeg kan kun se:

Lager
+ flytbare lagermedier
+ medie

Og så ikke mere... Jeg kan ikke slette via højreklik... Men ellers et godt foreslag!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 21:35

Jeg har taget et billede af mine valgmuligheder... Det kan ses her: http://heshe.dk/screenshot.jpg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 21:39

Så er der lige Berpox forslag om at formatere i et camera.

Et camera formaterer i FAT (så kan alle kortlæsere se det)
Jeg kan ikke lige huske hvilke camera der bruger MMC-kort

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 21:53

Ja du har ikke de samme mulighedder som jeg har (win 2000)
Men jeg kan se at dit kort har en ledig plads (lysegrøn)- kan den slettes eller kan der gøres noget ved den

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-05 22:02

MMC ~ MultiMediaCard.

MMC kort er designet til at skulle dele interface med SD card (secure digital card) - flere Canon produkter gør det så vidt jeg ved, og Canon IXUS IIs gør ihverttilfælde.

mvh berpox

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-01-05 22:24

Emesen - Jeg kan kun oprette et logisk drev, og det fejler når jeg prøver det.

Jeg har endnu ikke prøvet at sætte det i et kamera og formattere det, men jeg prøvede en telefon (6230), og den ville slet ikke læse det!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 22:36

Ja de kort er underlige, og jeg har prøvet i dostilstand med specielle disketter - det gik heller ikke................sæt din lid til et camera.
Jeg lukker nu for i dag.