/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype IP-telefoni
Fra : meiland
Vist : 1238 gange
100 point
Dato : 27-01-05 17:24

Hej alle !
Et kort spørgsmål, selvom Skype jo ikke er IP-telefon.
Hvor mange mb/min bruger skype, når man snakker sammen ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 17:39

Min 450 MB comp bruger ca. 70% når jeg taler med en anden Skype-bruger.

Skype kan bruges fra comp til comp
Og fra comp til fastnet og det koster kun fastnetprisen i det pågældende land.
Der findes telefoner med omskifter Skype/fastnet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-05 17:45

Hej - en lille korrektion emesen - i al beskedenhed

Det koster fastlagte priser i et antal udvalgte lande - uahængigt af almindelig fastnetpris. F.eks. koster et opkald til DK, USA, Australien og diverse europæiske lande ca. 15 øre i minuttet. At ringe til mobiltelefoner i de pågældende lande er væsentligt dyrere.

Du kan se priserne på Skypes hjemmeside - kig efter Skype-Out...

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 17:51

Tak Vaxen - det var bare efter hukommelsen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-05 17:54

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-01-05 18:43

Hvis det er du virkelig har brug for en IP telefon, så kan jeg varmt anbefale I2telecom. De har en addapter der skal sluttes til en router, hvorefter man har adgang til ip og fastnet samtaler uafhængig af ens pc er tændt eller slukket.
Min kone ringer tit til sydamerika, og det koster hos TDC 15 kr./min, hvor imod når hun ringer via IP'en så er vi nede på 48 øre/min. - Samtale kvaliteten er næsten som en almindelig telefonsamtale. - Taksten er dog afhængig af dollarskursen, men har man købt tid så er det samme takst/min for hele beløbet. Se og søg videre på
http://www.i2telecom.com/support/support_mg2.htm

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 27-01-05 18:52

Vaxen, du skriver: "Det koster fastlagte priser i et antal udvalgte lande - uahængigt af almindelig fastnetpris. F.eks. koster et opkald til DK, USA, Australien og diverse europæiske lande ca. 15 øre i minuttet. At ringe til mobiltelefoner i de pågældende lande er væsentligt dyrere"

hvis man kigger på prislisten på skype, så er det forskelligt om det er væsentligt dyrere at ringe til mobil telefoner. eksempelvis til USA koster det den samme pris uanset om du ringer til fastnet eller mobil.
USA DKK 0.145
USA - Mobile DKK 0.145

hvorimod det ikke er helt det samme, såfremt man ringer til Tyrkiet

Turkey DKK 0.949
Turkey - Mobile DKK 1.479

Det handler vel i virkeligheden bare om at være opmærksom på hvor og hvad man ringer til og tjekke skype prisliste inden man går i gang.

Tokeren

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-05 20:12

Lige præcis Tokeren!! Det kan godt betale sig at kigge efter....
Og Severino.. Hvis du tjekker prislisten på Skype, kan det være, du finder det billigere end de 48 øre... f.eks. Chile, der koster det også 15 øre pr. minut... Desuden er der jo den fordel, at hvis man kan få den anden til at installere Skype på sin computer, kan man jo ringe helt gratis

Det var så dagens reklamesøjle

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-05 20:21

For at komme tilbage til dit spørgsmål Meiland... Det er sikkert mig, der er lidt langsom, men jeg forstår ikke helt spørgsmålet... Hvor mange mb i minuttet? eller?
Tæller man mb i minuttet??

Vaxen

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 27-01-05 21:51

Vaxen.

Nej, i grunden ikke, men der er vel en trafik af data up- og downstream når man bruger Skype. Grunden til at jeg spørger er, at jeg taler meget med Færøerne, og her er TDC's pris den laveste (med undtagelse af Musimi). Desværre bor jeg i et område, hvor jeg kan droppe TDC's kobber. Så jeg kigger efter en billig "bred"-båndsløsning, og har fået øje Tiscali Highway, som for 199 kr giver 1000 MB i 2048/128 kbps. Jeg ville så prøve at regne mig frem til hvor mange timer de 1000 MB svarer til ved brug af Skype.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 29-01-05 06:07

Ups !

Lille fejl. Jeg kan IKKE droppe TDC's kobber

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 24-03-06 13:04

Nu er det vist på tide at afslutte spørgsmålet. Desværre er der ingen der har kunne besvare det.

I mellemtiden har jeg investeret i TDC ADSL og en Sipura2000 telefon-adapter.

Annuller spørgsmålet
Fra : meiland

Dato : 24-03-06 13:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål