/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ingen forbindelse til skærm
Fra : MGO61
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 19-01-05 21:56

Når jeg tænder min computer er der ingen forbindelse til skærm,
Har prøvet at skifte PSU , RAM, motherboad,grafikkortog CPU.
Men ingenting hjalp det.......Så er ret desperat

Skærmen virker fint, er prøvet på anden pcér....
Hjælp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 22:00

Har du VIRKELIG prøvet at skifte alt det du nævner?
Det eneste der ikke er skifter er jo dine drev.
Du kunne forsøge, at fjerne kablerne fra alle drev og kort der kan undværes og hvis du derefter kan få de første linier af opstartsbilledet frem er der forbindelse og du kan så montere en ting ad gangen.

Kommentar
Fra : MGO61

Dato : 19-01-05 22:37

Ja desværre, men har en anelse om det måske kan være PSU( 300W), pga. den jeg lånet ikke har været brugt længe.
Men der er strøm til grafikkorte og begge køler !

Har også prøvet at fjerne alle drev og forbinde dem en af gangen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 22:43

Har du virkelig prøvet med et andet bundkort?
Jeg spørger fordi mange tror at når der ikke kommer billede så er det skærm eller skærmkort, men det kan være BIOS, RAM eller CPU der forhindrer opstart. Strøm fra PSU'en kan jo godt være defekt selv om noget kører fordi der jo arbejdes med flere ledninger med forskellig spænding.

Kommentar
Fra : MGO61

Dato : 19-01-05 22:50

Ja , købte en nyt bundkort for et par dage siden.
Har brugt den ram jeg har min anden pc
Cpu fik jeg lov at låne fra arbejde, så den virker også.
Vil prøve at få fat i en PSU, som jeg ved virker 100%

Ellers ved jeg sgu ikke....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-05 22:59

Vær nu opmærksom på om tingene passer sammen når du prøver på den måde.
Egentlig er det lidt lettere, at teste de enkelte komponenter i en anden maskine der virker fordi du får noget misvisende hvis uheldet er ude og der er to defekte komponenter

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-01-05 10:06

prøv med en anden skærm
tjek evt om der er et ben i stikket der er bøjet eller knækket

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-05 14:09

Kommer der nogle beeps? Starter harddisken op?