/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Sagsbehandlingstid for genbevilling af h~
Fra : towli
Vist : 1142 gange
50 point
Dato : 22-08-02 20:25

Heja

Min bil fyldte 6 i sommer og jeg har netop søgt en ny.
Hvor længe skal man regne med at der går før en sådan ansøgning (forhåbentligt) "går igennem"?

/Jan

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-02 21:05

Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med kommunen og høre hvad de mener, at det normalt tager at få en sådan bevilling igennem.

Får du en sludder for en sladder, vil jeg nok snakke med en af invalideorganisationerne, da de som regel har en sagsbehandler siddende som kan hjælpe en med, at ens sag behandles korrekt og ikke forsinkes (at sagen ikke trækkes i langdrag).

Jeg mener samtidig at den nye servicelov sætter en grænse for hvor lang tid din kommune må være om en sådan behandling, men har desværre ikke kunne finde noget om dette. Men spørg din kommune dette skal de oplyse når du henvender dig som borger...

Giver ovenstående ikke nogen mening kan man altid henvende sig i dette tilfælde til ministeriet , socialministeriet og spørge rent konkret om hvor lang sagsbehandlingstid en sådan sag bør tage og hvis den ikke er løst indenfor dette tidsrum, hvad gør man så ? hvor henvender man sig ? er der specielle ting man skal tage hensyn til når og hvis man vil klage ??

Bruger du ovenstående metode vil du helt sikkert få et svar, men gør dig selv den tjeneste at du skriver ALT ned.

Hvem har du snakket med hvornår (person, virksomhed, tid, dato) ?
Hvad har du snakket med vedkommende om ?
Hvad aftalte i ?

Hvis de skal have bilag, så send ALTING anbefalet og med postvæsenet om at de skal kvittere for modtagelsen, så kan kommunen, eller hvem det er der behandler sagen ikke påstå at de ikke har modtaget papierne, som de desværre nogle har tendens til.

Hold samtidig jævnlig kontakt til den sagsbehandler som sidder med sagen ( hver 10 dag) ved at ringe til dem for at se hvor langt sagen er henne... Det kan de nogle gange ikke lide og så ryger sagen måske hurtigere igennem systemet, men brug denne metode varsomt, for det kan også have den modsatte effekt..

Kommer du ingen steder med ovenstående er sidste udvej at kontakt de offentlige medier....

Håber du kan bruge mit KORTE indlæg ??

Kommentar
Fra : towli

Dato : 22-08-02 21:25

Hehe Zonker.

Lidt overkill det svar der, men tak anyway.

Jeg tænkte bare at nogen her måske havde søgt om genbevilling før og derfor vidste hvor lang tid en sådan tager. -Jeg går da ikke ud fra at det vil tage ligeså lang tid som 1.ste gang jo... (hvis den går igennem, men det tror jeg da den gør da min tilstand er ret stationær i forhold til da den blev bevilget 1.ste gang)...

Ude af her
/Jan

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 21:51

held og lykke til.... håber du kan bruge svaret

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 21:17

towli.news@kandu.dk writes:
>Min bil fyldte 6 i sommer og jeg har netop søgt en ny.
>Hvor længe skal man regne med at der går før en sådan ansøgning
>(forhåbentligt) "går igennem"?

Mit gæt er 6 - 8 måneder.
Måske er der variationer fra kommune til kommune og fra amt til amt.

Og ikke forhåbentlig - den går igennem, for reglerne er ikke ændret
(væsentligt).

Hilsen Sverre.

Kommentar
Fra : towli

Dato : 22-08-02 23:10

Mange tak ! Det var det svar jeg ledte efter.

/Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 21:46

"towli" <towli.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:xU999.10967$ww6.1608318@news010.worldonline.dk...
> Heja
>
> Min bil fyldte 6 i sommer og jeg har netop søgt en ny.
> Hvor længe skal man regne med at der går før en sådan ansøgning
> (forhåbentligt) "går igennem"?
>
> /Jan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Da jeg søgte fik jeg et brev tilbage fra amtet da de havde modtaget
ansøgningen, om hvor lang sagsbehandlingstiden forventelig ville være, i mit
tilfælde indenfor 3 måneder.
hilsen Anja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 22:03

Mange tak begge 2 !
/Jan
"Anja Holm" <holm.dk@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d654d7d$0$43938$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "towli" <towli.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:xU999.10967$ww6.1608318@news010.worldonline.dk...
> > Heja
> >
> > Min bil fyldte 6 i sommer og jeg har netop søgt en ny.
> > Hvor længe skal man regne med at der går før en sådan ansøgning
> > (forhåbentligt) "går igennem"?
> >
> > /Jan
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> Da jeg søgte fik jeg et brev tilbage fra amtet da de havde modtaget
> ansøgningen, om hvor lang sagsbehandlingstiden forventelig ville være, i
mit
> tilfælde indenfor 3 måneder.
> hilsen Anja
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 18:40

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev :

> Måske er der variationer fra kommune til kommune og fra amt til amt.

Ja og fra sag til sag - i samme kommune/amt.

> Og ikke forhåbentlig - den går igennem, for reglerne er ikke ændret

Brugerens kørselsbehov og kørslens art (erhverv/trivsel) har også
indflydelse.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 08:07

info@lotte-m.dk writes:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev :
>
>> Og ikke forhåbentlig - den går igennem, for reglerne er ikke ændret
>
>Brugerens kørselsbehov og kørslens art (erhverv/trivsel) har også
>indflydelse.

Ja, men hvis brugerens situation er den samme som for seks år siden, gives
der samme bevilling, ik' ?

Hilsen Sverre.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-08-02 10:47

Hej Jan
Interesseorganisationen RYK (Hjemmeside : www.ryk.dk ) Har lavet en fantastisk god folder som du kan rekrivere ved at skrive til dem, dette kan gøres fra hjemmesiden, det er en rigtig god ide da du får svar på mange spørgsmål, både m.h.t. indretning og lovgivning. PS. jeg er selv kørestolsbruger! Og min sidste som var Århus amt, var ca ½ år.
Mange venlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 09:23

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev :

> Ja, men hvis brugerens situation er den samme som for seks år siden, gives
> der samme bevilling, ik' ?

Jo - alt andet lige..
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk