/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Kreatin piller...hva gør de??
Fra : 10.Totti
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 17-01-05 22:45

Kreatin i kapsler
Phytochem 100% Monohydrate Kreatin, er som navnet antyder 100% rent kreatin. Kreatin er et produkt sammensat af aminosyrene Glycin, Arginin og Methlonin, som bliver dannet i leveren. Kreatin er en vigtig energi reserve for muskulaturen. Ved brug af kreatin som tilskud forbedrer man genopbyggelsen af muskulaturen og ens udholdelsesevne. Kreatin er specielt velegnet hvis man træner ofte og derved forbrænder musklernes kreatin, dette bevirker at musklerne føles trætte.

ja hva får jeg ud af og tag dem....jeg træner og løber hver dag...jeg er normalt bygget,,,,1,80 høj og vejer 60kg...har de piller nogen bivirkninger?

Kommentar
Fra : gb7

Dato : 17-01-05 23:16

Personligt synes jeg ikke du skal tage dem. Det er vel på sin vis ligesom at tage proteinpulver, hvilket jeg også synes man skulle holde med!

Jeg har lige fået slået mine to fortænder ud, og ved nu, at det føles ubehageligt med plastic (som jo ikke er mig, falskt).

Ang. træning synes jeg det er falskt, og at ens muskler bliver store, kan man jo ikke bruge til andet, end at gå rundt og ligne en Brian, hvis der altså ikke er virkelig styrke i dem!

Jeg træner selv, og foreslår, at du begynder at opholde dig i styrketræningsrummet, og sørger for at få straffet alle de vægte du kan, ordentligt. Måske kan du så også bedre styre det, hvis du nu samtidig skal være hurtig.

Ja, glem den kreatin!

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 18-01-05 07:14

Kreatin skal tages i pulver form... Kreatin piller bliver først optaget i maven, og i stedet for at komme ud i muskulaturen vil kreatinen blive til kreatinin som er et affaldsstof!

Din fysiske ydeevne vil blive forbedret med op til 10% med kreatin, det har ikke noget med at musklerne bliver større direkte pga. kreatinen men pga. den udholdenhed den giver dig. Og jo, kreatinen hjælper også med restitutionen af dine muskler og nedsætter DOMS effekten. (delayed onset muscle soreness)

Jeg er uddannet instruktør, og vil klart anbefale kreatin... så længe det er i pulver form og ikke pille form!

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 18-01-05 09:24

Hvis du besøger www.getbig.dk kan du læse mere om stoffet i deres webshop.
Det skulle et godt middel.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 18-01-05 09:24

Det skulle VÆRE et godt middel.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 10:28

Kreatin findes naturligt i kroppen i forvejen. Ved at tage ekstra kreatin kan du få en lidt bedre udholdenhed, og øget restitution.
Men hvis du vil være stor og stærk så er det ikke det der hjælper. Så er det masser af proteiner og hård varieret træning du skal have mere af.

Du kan læse mere om kreatin her: http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=194

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 18-01-05 11:57

du skal tage pulver kreatin hvis du skal tage noget kreatin!

Kommentar
Fra : hmmja

Dato : 18-01-05 13:20

så det vil sige hvis jeg gerne vil ha en større overkrop så er det protein pulver jeg ska tag.....vil det sige det her: Phytochem Prolact indeholder den bedst genopbyggende protein sammensætning. Den fås i smagsvarianterne banan, vanilie, chokolade & jordbær. Ingredienserne er 90 % Whey (Valle)Protein. Tørret glykose sirup. Wheypowder. Aroma. Lactalbumin er den bedste protein som fås på markedet i dag. Den er nem at optage og er derfor et fremragende supplement til folk som dyrker sport intensivt. PROLACT er næsten uden fedt og indeholder ingen purin eller sukker. PROLACT blandes med mælk eller vand. 2 sødestoffer sørger for at denne shake smager fremragende, uden at være bitter eller ulækker sød.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 13:26

Ja, det er sådan noget du skal bruge. Kroppen skal have et overskud af proteiner den kan bygge af når du har trænet. Hvis man ikke har et stort nok overskud, så har musklerne ikke så meget at vokse af og det vil tage længere tid for dig at blive stor.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 13:34

En bodybuider spiser ca 2,5g protein/kg kropsvægt/dag så der skal virkelig noget til. Du kan tage et kig på hvor mange proteiner du normalt får i løbet af en dag og se om det er nok til en optimal muskelopbygning.

Du skriver du vejer 60kg så du skal faktisk have 2,5*60=150g protein hver dag hvis det skal være optimalt. Og det er svært at få uden proteintilskud som f.eks Phytochem Prolact.
Det smager sikkert ikke særlig godt, men det må man jo tage med..

Du kan se mere om det her: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=259

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-01-05 21:02

hvis jeg køber sån en fætter her: Phytochem Prolact indeholder den bedst genopbyggende protein sammensætning. Den fås i smagsvarianterne banan, vanilie, chokolade & jordbær. Ingredienserne er 90 % Whey (Valle)Protein. Tørret glykose sirup. Wheypowder. Aroma. Lactalbumin er den bedste protein som fås på markedet i dag. Den er nem at optage og er derfor et fremragende supplement til folk som dyrker sport intensivt. PROLACT er næsten uden fedt og indeholder ingen purin eller sukker. PROLACT blandes med mælk eller vand. 2 sødestoffer sørger for at denne shake smager fremragende, uden at være bitter eller ulækker sød.

Indhold: 1.000 Gram

Her er et skema over indholdet pr. 100 Gram
PROTEIN 75 G
KULHYDRATER 9,5 G
Fedt 1,5 G
Energi/kal 1560kj/372

hvor mange gram ska jeg så tag om dagen...kan det virkelig pas jeg ska tag 150g om dagen...for så holder sån en bøt der jo ik ret lang tid....og nu kommer dummeste spørgsmål..hva ska det blandes op med ;P???

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-01-05 21:06

og ska jeg drik det i forbindelse med noget

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-01-05 21:08

sorry havde ik læst der stod hva det sku blandes op med

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-05 21:30

Efter hvad de kloge hoveder siger skal du have i nærheden af 150g protein om dagen, men næsten alt hvad du spiser har proteiner i, så du skal regne med at en del af de 150 kommer naturligt. Du kan prøve at se på varedeklarationerne på de ting du spiser og finde ud af hvor meget du egentlig får naturligt - og så supplere op med protein shake.

Husk også at du skal træne seriøst når du spiser så mange proteiner, ellers bliver de jo ikke brugt fornuftigt og de sætter sig måske som fedt istedet..

Der er mange der drikker det lige efter træning. Det er der der er brug for proteinerne, så det er nok det bedste tidspunkt.

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-01-05 21:45

Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-01-05 21:57

hov..Harlekin ved du om en match superglider er noget der dur?? du ved en af dem med 2håndtag og så er der et hjul under....er det noget man kan få et vaskebræt af med tiden

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 23:17

Jeg kender den ikke, så det kan jeg ikke svare på.
Hvis du skal have vaskebræt hurtigt så tror jeg du skal i fitness center. Det er noget med en masse forskellige øvelser for både de lige og de skrå mavemuskler. Du skal skifte mellem forskellige øvelser fordi kroppen vænner sig til øvelserne (og så får du ikke det samme ud af dem).