/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
TDC (Zillion) og DirectConnect
Fra : Sai
Vist : 491 gange
20 point
Dato : 21-08-02 15:10

Jeg har en TDC (Zillion) Pro@ccess ADSL forbindelse.

Problemet er at jeg i DirectConnect (www.neo-modus.com) kun kan køre i 'passiv' mode (samme gælder DC++).

Såvidt jeg ved, så er næsten alle porte blocked i den SpeedStream router, som TDC leverer - og de vil have 1.000,- for at ændre selv den mindste lille bit i konfigurationen.

I DirectConnect kan jeg angive min IP adresse (som jeg kan finde via www.whatismyip.com), og jeg kan angive en port (default: 412), og jeg mener porten bruges til UDP/TCP traffik, men med den setting virker det ikke.

Kan jeg evt. bruge en anden port som ikke er blocked, og derved køre i 'active' mode?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 19:56

.... hvor mange pc'er har du på forbindelsen?

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 20:29

Sai skrev i news:mbM89.8977$ww6.1423087@news010.worldonline.dk:

> Såvidt jeg ved, så er næsten alle porte blocked i den SpeedStream
> router, som TDC leverer - og de vil have 1.000,- for at ændre selv den
> mindste lille bit i konfigurationen.

....eller selv den største i samme. Hvis du ved hvad du vil bruge den til
fremover er 1000,- (med eller uden moms) ikke mere end spidsen af en
jetjager.

> I DirectConnect kan jeg angive min IP adresse (som jeg kan finde via
> www.whatismyip.com), og jeg kan angive en port (default: 412), og jeg
> mener porten bruges til UDP/TCP traffik, men med den setting virker det
> ikke.
>
> Kan jeg evt. bruge en anden port som ikke er blocked, og derved køre i
> 'active' mode?

Der er nogle åbne porte på din forbindelse. Problemet bliver vel så at
DirectConnect sikkert vil bruge samme port til UDP og TCP, og der er nok
ikke nogen porte der er åbne for begge disse...
Prøv at sætte den til en af: 21, 25, 80, 443, og husk at placere din PC på
den rigtige adresse "på indersiden". (192.168.1.1-4; portene bliver mappet
til forskellige adresser, kan ikke lige huske hvilke).

/Peter Rathlev

--
------
"Det jeg skriver her er min egen og ikke min arbejdsgivers mening"
Min stregkode er: | ||| || ||

Kommentar
Fra : Sai

Dato : 22-08-02 19:58

Tak for svarene.

Jeg har 4 PC'ere på 'indersiden'.

Hvis jeg skal matche en bestemt port med en IP på 'indersiden' (jeg mener at fx. ftp på port 21 routes til x.x.x.4, men jeg kender ikke de andre), så vil jeg prøve at ringe til TDC for at få listen over de mappings udleveret, trial and error vil tage en rum tid ;) Men jeg vil da prøve de porte du nævner.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 20:06

Hej Sai,

hvis du vil ha' de andre ska' vide hvad du har skrevet, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger", idet de er nyhedsbruger og ikke ka' læse de indlæg der kun er blevet skrevet herinde... det er kun dit første spørgsmål de ka' læse, samt det andre nyhedsbrugere har skrevet, eller hvis man herinde fra har trykket på "skriv til nyhedsbruger"...
bare et tip...

jeg forstår dog ikke umiddelbart hvorfor Peter Rathlev vil bruge disse porte "21, 25 og 80" idet de henholdvis er til FTP, Mail og Web...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 20:08

"Peter Rathlev" skrev d. 21-08-02 20:29 dette indlæg :
> Sai skrev i news:mbM89.8977$ww6.1423087@news010.worldonline.dk:
>
> > Såvidt jeg ved, så er næsten alle porte blocked i den SpeedStream
> > router, som TDC leverer - og de vil have 1.000,- for at ændre selv den
> > mindste lille bit i konfigurationen.
>
> ....eller selv den største i samme. Hvis du ved hvad du vil bruge den til
> fremover er 1000,- (med eller uden moms) ikke mere end spidsen af en
> jetjager.
>
> > I DirectConnect kan jeg angive min IP adresse (som jeg kan finde via
> > www.whatismyip.com), og jeg kan angive en port (default: 412), og jeg
> > mener porten bruges til UDP/TCP traffik, men med den setting virker det
> > ikke.
> >
> > Kan jeg evt. bruge en anden port som ikke er blocked, og derved køre i
> > 'active' mode?
>
> Der er nogle åbne porte på din forbindelse. Problemet bliver vel så at
> DirectConnect sikkert vil bruge samme port til UDP og TCP, og der er nok
> ikke nogen porte der er åbne for begge disse...
> Prøv at sætte den til en af: 21, 25, 80, 443, og husk at placere din PC på
> den rigtige adresse "på indersiden". (192.168.1.1-4; portene bliver mappet
> til forskellige adresser, kan ikke lige huske hvilke).
>
> /Peter Rathlev
>
> --
> ------
> "Det jeg skriver her er min egen og ikke min arbejdsgivers mening"
> Min stregkode er: | ||| || ||

Hej Peter,

hvorfor port "21, 25 og 80" idet de henholdvis er til FTP, Mail og Web?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Sai

Dato : 22-08-02 21:21

Ah, jeg var ikke lige klar over hvordan news brugere var indblandet, takker :)

Kommentar
Fra : Sai

Dato : 22-08-02 21:24

Tak for svarene.

Jeg har 4 PC'ere på 'indersiden'.

Hvis jeg skal matche en bestemt port med en IP på 'indersiden' (jeg mener at fx. ftp på port 21 routes til x.x.x.4, men jeg kender ikke de andre), så vil jeg prøve at ringe til TDC for at få listen over de mappings udleveret, trial and error vil tage en rum tid ;) Men jeg vil da prøve de porte du nævner, m.m. nogen her kan be/afkræfte at TDC pro@ccess routere (speedstream) fx på port 80 vil lade TCP/UDP trafik slippe igennem, og ikke kun http.

Hvis nogen har en oversigt over hvilke porte der er mappet til hvilke 'interne' IP adresser, vil jeg meget gerne se den.

På forhånd tak,

Sai

"Peter Rathlev" skrev d. 21-08-02 20:29 dette indlæg :
> Sai skrev i news:mbM89.8977$ww6.1423087@news010.worldonline.dk:
>
> > Såvidt jeg ved, så er næsten alle porte blocked i den SpeedStream
> > router, som TDC leverer - og de vil have 1.000,- for at ændre selv den
> > mindste lille bit i konfigurationen.
>
> ....eller selv den største i samme. Hvis du ved hvad du vil bruge den til
> fremover er 1000,- (med eller uden moms) ikke mere end spidsen af en
> jetjager.
>
> > I DirectConnect kan jeg angive min IP adresse (som jeg kan finde via
> > www.whatismyip.com), og jeg kan angive en port (default: 412), og jeg
> > mener porten bruges til UDP/TCP traffik, men med den setting virker det
> > ikke.
> >
> > Kan jeg evt. bruge en anden port som ikke er blocked, og derved køre i
> > 'active' mode?
>
> Der er nogle åbne porte på din forbindelse. Problemet bliver vel så at
> DirectConnect sikkert vil bruge samme port til UDP og TCP, og der er nok
> ikke nogen porte der er åbne for begge disse...
> Prøv at sætte den til en af: 21, 25, 80, 443, og husk at placere din PC på
> den rigtige adresse "på indersiden". (192.168.1.1-4; portene bliver mappet
> til forskellige adresser, kan ikke lige huske hvilke).
>
> /Peter Rathlev
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 21:33

"Sai" <Sai.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:0Ma99.10991$ww6.1614846@news010.worldonline.dk...
> pro@ccess routere (speedstream) fx på port 80 vil lade TCP/UDP trafik
> slippe igennem, og ikke kun http.

Det er sandsynligvis kun TCP der er mappet

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 22-08-02 21:59

"Sai" <Sai.news@kandu.dk> wrote:

>Men jeg vil
>da prøve de porte du nævner, m.m. nogen her kan be/afkræfte at TDC
>pro@ccess routere (speedstream) fx på port 80 vil lade TCP/UDP trafik
>slippe igennem, og ikke kun http.

Port 53 (DNS) er nok et meget bedre bud (hvis du ikke kører DNS-server,
altså): den er åben for både tcp og udp.

>Hvis nogen har en oversigt over hvilke porte der er mappet til hvilke
>'interne' IP adresser, vil jeg meget gerne se den.

Se http://proaccess.jth.net/stdkonf.html

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 23:45

Hej Sai,

det var så lidt...

men det er heller ikke altid lige nemt at finde ud af... der gik også lige et par dage efter jeg var startet herinde, før jeg fandt ud af hvordan det hang sammen...

foruden det link Jesper Dybdal har sendt, er der nu også en anden go' side... "Hvilke programmer virker/virker ikke med Pro@ccess ADSL?"... -->
http://www.jth.net/proaccess/program.html
umiddelbart er Direct Connect dog ikke nævnt på listen...

du ku' evt. sende en mail til ham der har siden, måske han ved noget eller har hørt noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Sai

Dato : 23-08-02 00:03

Det ser rigtig lovende ud.

Routeren fungerer også som DHCP server, men det er vel blot at sætte IP'en til 192.168.1.4, og så prøve :)

Takker mange gange!

Sai

"Jesper Dybdal" skrev d. 22-08-02 21:59 dette indlæg :
> "Sai" <Sai.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Men jeg vil
> >da prøve de porte du nævner, m.m. nogen her kan be/afkræfte at TDC
> >pro@ccess routere (speedstream) fx på port 80 vil lade TCP/UDP trafik
> >slippe igennem, og ikke kun http.
>
> Port 53 (DNS) er nok et meget bedre bud (hvis du ikke kører DNS-server,
> altså): den er åben for både tcp og udp.
>
> >Hvis nogen har en oversigt over hvilke porte der er mappet til hvilke
> >'interne' IP adresser, vil jeg meget gerne se den.
>
> Se http://proaccess.jth.net/stdkonf.html
>
> --
> Jesper Dybdal, Denmark.
> http://www.dybdal.dk (in Danish).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 22:59

"Sai" <Sai.news@kandu.dk> wrote:

>Det ser rigtig lovende ud.
>
>Routeren fungerer også som DHCP server, men det er vel blot at sætte
>IP'en til 192.168.1.4, og så prøve :)

- og også huske at sætte netmaske, default gateway, og DNS-servere,
naturligvis, når den nu ikke får dem fra DHCP-serveren.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-08-02 09:03

On Thu, 22 Aug 2002 19:23:56 GMT, "Sai" <Sai.news@kandu.dk> wrote:

>nogen her kan be/afkræfte at TDC
>pro@ccess routere (speedstream) fx på port 80 vil lade TCP/UDP trafik
>slippe igennem, og ikke kun http.

Jeg ved ikke om der er åbent for UDP, kunne forstille mig at det er
der ikke, men når der er åbent for TCP, så er det ligegyldigt om den
port bruges til HTTP eller noget andet, det har routeren ikke forstand
på, en firewall har heller ikke, men kan knytte porten til et bestemt
program, der ikke behøves at være en WEB server.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Kommentar
Fra : Sai

Dato : 25-08-02 01:19

Glædeligt nyt.

DirectConnect kører gladeligt via port 53, og intern ip x.x.x.4. Tak for hjælpen :)

Sai

"Ivar Madsen" skrev d. 24-08-02 09:03 dette indlæg :
> On Thu, 22 Aug 2002 19:23:56 GMT, "Sai" <Sai.news@kandu.dk> wrote:
>
> >nogen her kan be/afkræfte at TDC
> >pro@ccess routere (speedstream) fx på port 80 vil lade TCP/UDP trafik
> >slippe igennem, og ikke kun http.
>
> Jeg ved ikke om der er åbent for UDP, kunne forstille mig at det er
> der ikke, men når der er åbent for TCP, så er det ligegyldigt om den
> port bruges til HTTP eller noget andet, det har routeren ikke forstand
> på, en firewall har heller ikke, men kan knytte porten til et bestemt
> program, der ikke behøves at være en WEB server.
>
> --
> news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
> kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Godkendelse af svar
Fra : Sai

Dato : 25-08-02 01:22

Mange tak for alle besvarelser, jeg har besluttet at Jesper Dybdal's svar var det som knækkede nødden :)

/Sai