/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ISDN - ADSL?
Fra : food_life
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 21-08-02 11:50

- jeg har i dag en ISDN linie og har bestilt ADSL. Skal jeg beholde ISDN eller konvertere til alm. abonnement? Hvad opnår man ved at beholde ISDN som er dyrere?

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-02 11:54

1) Det er ligemeget om du har ISDN eller alm.
2) Du opnår ikke noget ved at have ISDN (selvfølgelig har det nogen fordele, men ikke flere end hvis du ikke havde ADSL)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-08-02 12:02

Det var da et godt spørgsmål! - Jeg kan ikke lige få øje på, hvad du skal bruge ISDN til når du får ADSL.

Jeg ville spørge min ADSL-udbyder!

Et minus ved ISDN, er at man ikke har en telefonforbindelse (hvis man da ikke lige har en m.tlf. også) ved en eventuel strømafbrydelse.

Naboen hos os har ISDN og måtte låne vor telefon, da de havde strømafbrydelse og deres telefon ikke virkede p.g.a. ISDN - Dette er der mange der ikke tænker på, når de anskaffer ISDN.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 11:14

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GfJ89.8906$ww6.1409742@news010.worldonline.dk...

> Hvad opnår man ved at beholde ISDN
> som er dyrere?

2 linjer ind, og "ringere" fremføring af ADSL (særligt hvis man bor et
stykke fra centralen)

TBC

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 21-08-02 17:55

ISDN er dyrere ja, men det er "kun" 25.- om måneden, men så har du også 2 telefonnumre.
Hvis du skal konvertere tilbage til analog linie, kommer du af med 500.- og så står du tilbage med ISDN modem, som du ikke kan bruge til noget !

Jeg valgte at beholde mit ISDN og det er jeg personligt glad for pga. de 2 telefonnumre, men det er jo en smagssag.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 11:14

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GfJ89.8906$ww6.1409742@news010.worldonline.dk...
> - jeg har i dag en ISDN linie og har bestilt ADSL. Skal jeg beholde ISDN
> eller konvertere til alm. abonnement? Hvad opnår man ved at beholde ISDN
> som er dyrere?ise dybde, ved tilslutning af NMEA
> 0183
> > transducer.

Jeg har ISDN2 samt ADSL på samme linie. Det kører særdeles fint. Har 1 Mbit.
Hvis du er "glad" for altid at have to telefonlinier osv. Så kan det godt
anbefales at beholde ISDN-linien.
Men ved konvertering til alm. analog linie, har du klart flere
valgmuligheder mht. valg af Internet-udbydere..
Som det er nu - som jeg kan se - er det kun TDC der tilbyder ADSL/ISDN på et
kobberpar og måske også Tele2. Tiscali og Cybercity "rører" kun ved analoge
linier.

Mvh.
Martin S.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 12:30

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev:

>Som det er nu - som jeg kan se - er det kun TDC der tilbyder ADSL/ISDN på et
>kobberpar og måske også Tele2. Tiscali og Cybercity "rører" kun ved analoge
>linier.
¨
Jeg mener da uden problemer man kan få ADSL hos de andre udbydere hvis
man har ISDN? Er det ikke korrekt?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 13:07

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:467cmucte5pe5m2amsfekp6m8uj6ab1e9g@news.tele.dk...
> "Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev:
>
> >Som det er nu - som jeg kan se - er det kun TDC der tilbyder ADSL/ISDN på
et
> >kobberpar og måske også Tele2. Tiscali og Cybercity "rører" kun ved
analoge
> >linier.
> ¨
> Jeg mener da uden problemer man kan få ADSL hos de andre udbydere hvis
> man har ISDN? Er det ikke korrekt?

Ikke på samme kobberpar - altså med skillefilter..

mvh. Martin S.