/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
ansættelse
Fra : syllemus
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 12-01-05 21:48

Jeg har mit eget firma og skal til for første gang ansætte en medarbejder.
Hvem skal jeg henvende mig til med hensyn til udbetaling af løn m.v. eller hvad gør jeg?

MVH
Syllemus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 22:08

Da du jo også skal have det ind i dit regnskab - vil jeg foreslå at du taler med din revisor.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 12-01-05 22:14

Det er min kone der står for regnskabet og vi er fuldstændig blank for hvad vi skal gøre. Jeg kan selvfølgelig godt surfe på nettet og se om jeg kan finde ud af noget, men det gider jeg ikke. Så dit svar kan jeg desværre ikke bruge til noget emesen.

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 12-01-05 22:17

Når det kun drejer sig om en, kan det vel bedst betale sig at administrere det selv. Der er selvfølgelig lige lidt man skal ind i med at indbetale skat og sådan. Vil foreslå i kontakter jeres lokale told og skat, de vil med glæde hjælpe jer (så de får nogle skattekroner :)).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-05 22:47

Der er så mange ting der skal administreres omkring løn, ATP, Pensionsbidrag, sygeløn, feriepenge, at det tager alt for mege tid at holde sig ajour og derfor kan det bedst betale sig, at betale sig fra administationen.
Der findes firmaer som Dataløn der ordner den slags. http://www.dataloen.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-05 22:49

Der er en anden her og der findes flere med vidt forskellige priser: http://www.multiloen.dk/

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 12-01-05 23:04

Og alt efter havd fag du geberter dig indenfor, kan du også få råd og hjælp fra fagforeningen - altså medarbejderens.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-01-05 23:19

Der er mange ting at holde styr på

http://www.startguiden.dk/skat_bidrag_ansatte/0/1/0

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-05 23:21
Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 12-01-05 23:46

Tak til ans for det bedste svar. Og iøvrigt til alle jer andre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-05 23:54

Selv tak

Jeg håber da, at du finder ud af lønregnskabet.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : joker

Dato : 13-01-05 09:14

Hejsa

Jeg bruger www.danlon.dk, det hele foregår via internettet. Jeg har brugt danlon lige fra der var en ansat og til de nuværende 110 medarbejdere. Det er utroligt nemt, da de automatisk trækker pengene og overfører til told og skat, feriepenge, pension, angivelse til MIA mm.

Der en del økonomiske fordele ved at brug danlon frem for mange andre lønbureauer. Du betetaler ikke noget stort opstartsgebyr og det koster kun 15 kr. pr. medarbejder pr. lønafregning.

Jeg kan kun varmt anbefale www.danlon.dk

Med venlig hilsen
Dansk Håndværker Udlejning - www.BefriMinMobil.dk

Kim Christensen