/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
karebid
Fra : krudtkongen
Vist : 4074 gange
15 point
Dato : 12-01-05 15:27

er der nogle der ved hvordan man laver en bombe med karebid jeg har hørt at man kan men ved ikke hvordan

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-05 15:43

Carbid puttes i vand og bum

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-05 15:45

I vores lille avis, kunne vi idag læse om to klaphatte der havde leget med noget der sagde bum. 4000 bobs i bøde pr mand + et erstatningskrav fra en bank på mellem 20 og 25000 bobs

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-01-05 15:48

hvis du er krudtkonge må du vide noget om kemi og dermed hvordan skidtet reagerer ...
sååå acetylen dannes = første bum
andet bum er når du sætter ild til det - held og lykke - eller DROP DET!!!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 25 point
Dato : 12-01-05 15:56

Karbid lyser når det kommer i vand.
Tidligere blev det brugt i cykellygter m.m.
Men det er et farligt stof, når det bliver vådt er det stærkt ætsende hvis man får det på huden, og stoffet skal absolut ikke i nærheden af øjnene.

http://kemishow.bio.aau.dk/karbid.html

Og har du tænkt dig at eksperimentere med det (hvilket ikke er tilrådeligt), så pas på dig selv og dine omgivelser.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-05 15:58

Karbid lyser når det kommer i vand.
Tidligere blev det brugt i cykellygter m.m.
Men det er et farligt stof, når det bliver vådt er det stærkt ætsende hvis man får det på huden, og stoffet skal absolut ikke i nærheden af øjnene.

http://kemishow.bio.aau.dk/karbid.html

Og har du tænkt dig at eksperimentere med det (hvilket ikke er tilrådeligt), så pas på dig selv og dine omgivelser.

mvh dova

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-01-05 16:00

nej, det lyser ikke!!! først når det antændes lyser det = svejseflamme!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 16:16

Altså min onkels Karbid-lygte.
Karbid med vand på udviklede en brændbar gas som kunne tændes og blive brugt som cykellygte

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-01-05 16:19

skidtet er besvaret emesen .... men hyggeligt med lidt historie ;)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 16:43

Ja ikke -

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-05 17:00

Køb det lille terroristsæt! Føres af udvalgte forretninger i grænseområdet mellem Pakistan og Afganistan!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 17:07

Tedd - kan du ikke se at "skidtet er besvaret".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-05 17:08

Eller kig dig om på kandu. Der er indtil flere opskrifter på hvordan du kan sprænge fingrene af. Må man anbefale kvælstofholdigt gødning, med en passende forladning. Virker tilnærmelsesvis som ca 40% gelignit. Eller den nemme med en skraldesæk fyldt med ilt og acetylen i det rette blandingsforhold. Tænd den med en tændstik, og der vil ikke engang være muligt at tage et tandaftryk af liget. Du bliver simpelt hen sprængt i stumper og stykker.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-01-05 17:14

matas fører såvidt jeg ved karbid ganske lovligt ;)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-05 17:20

Jow jow - der er skam mange "lovlige" metoder at invalidere sig selv på.

Læste lige det højt premierede link om Puch Maxi'en. Den er så godt nok ikke så lovlig. Men der kan du også blive til hakkemad.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-01-05 17:59

Hvor mange voksende sidder så her og hjælper et barn med ting de ville gyse over hvis det var deres egne ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 19:01

- cut out.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-01-05 21:12

-hvorfor ikke lave et sprængningskursus hvor "drengerøvene" kan se hvad der sker i virkeligheden, istedet for at skulle læse om folk der mener det ene og det andet,uden der nødvendigvis er hold i noget af det.....

Det er jo lidt som om argumentationen går i ring,"hvis du VIL sprænge dig selv i stumper" SÅ bliver det godt nok ikke med hjælp fra mig...Meeen hvis du nu gør sår'n og sår'n,så dør du helt sikkert???!!!

Sådan et spørgsmål som stilles her,stilles jo(i følge mig) ikke fordi der er en der vil sprænge hele verden,og sig selv i stumper og stykker,men ud fra nysgerrighed.

Jeg mener det er et sundhedstegn,og IKKE et sygdomstegn.....

Vis dog drengen nogle MEGA explosioner som kan mærkes helt ind i knoglerne,så kan vedkommende måske få "bomberne" lidt ud af blodet....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-01-05 21:15

P.S jeg vil også gerne med på sådan et kursus/demonstration...

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-01-05 21:18

>3773 hvis en sort plasticpose fyldt med "knaldgas"-acetylen/oxygen kan lave en til hakket kød,så går der godt nok mange "rå bøffer" rundt,der har gået på teknisk skole.....

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-01-05 21:20

knaldgas er altså brint og ilt!!!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-01-05 21:23

Nååh ja... blev lidt ilter,da der var en der mente,at en pose fuld af...-førnævnte gas kunne udviske ens personnummer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-01-05 08:19

En skraldesæk af de store michael! Taler vi om sådan en lille en under vasken bliver du ikke nødvendigvis elimineret. De små kan bare fikse ens hørelse, men det er også så rart at være døv eller have tinnitus.

Iøvrigt troede jeg det var kondomerne der var populære på teknisk skole.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-01-05 09:58

Vi har stadigvæk brug for sprængningseksperter og fyrværkere her i landet. Jeg synes det er godt og modigt af krudtkongen at stille et præcist og konkret spørgsmål, hvor han direkte siger hvad han vil bruge tingene til, så kan han få nogle gode og brugbare svar. Til gengæld synes jeg også at dova kom med et rigtigt godt svar!!! Hun fordømte ikke krudtkongens spørgsmål, men giver et par relevante svar + hun siger PAS PÅ DIG SELV! Linket er rigtigt godt, da den giver relevante svar og sammenhænge, og anvisninger på hvor man skal passe på.

Mit næste råd er: Find en fyrværker eller en militær sprængningsekspert, og snak med dem. få evt lov til at komme i praktik. Bomberyderne holder til i Skive. Snak med folk der har forstand på tingene, og begynd at interessere dig for kemi. Jo mere du ved om farligheden af det du laver, des bedre kan du mindske risikoen ved det du laver. Der er risiko ved alting, så brug hovedet og dine fornemmelser, dine instinkter.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-01-05 11:18

Lyder da fornuftigt A.C.Rosmon
Jeg fornemmer bare ikke at det hænger sådan sammen.
Men det kan krudtkongen nok selv fortælle om.
Der ligger jo en del bøger på nettet om emnet, som han selv vil kunne finde.
Personligt vil jeg ikke linke til dem her.

Hvis du kikker på profilen http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=204828
og så tænker at en linie tekst i et så farligt emne skulle vise seriøs intresse så hmm!

Tror krudtkongen mere har brug for http://www.shakennotstirred.dk/Udstyr.htm

men skal det være seriøst så kan han jo starte her http://www.nat.sdu.dk/users/sdu/ahoej03/manden.html
og/eller http://www.stenomuseet.dk/saerud/nobel-abn.htm
Og det høje bang med seriøse kurser "dog uden carbid", http://www.dynonobel.dk - http://www.dynonobel.dk/kursus/default.htm

Mvh. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : krudtkongen

Dato : 13-01-05 12:44

Tak for svaret dova.
ved du også noget om krudt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-01-05 12:59

kongen af krudt ;-D

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-01-05 13:59

Til natmanden:
jeg kan godt forstå at krudtkongen giver sine point til dova, for hun tog ham seriøst og svarede på spørgsmålet. Alligevel kan det da godt være, at krudtkongen tager dine svar op og bruger dem; de er i hvertfald gode at få forstand af. Om du får de 15 point, og han ikke bruger dine links: eller han læser dem og måske benytter sig af dem når han kan ser fornuften i dem ,det er at håbe; og da gavner du med langt mere end 15 point. Du kan nemt have hjulpet flere end krudtkongen på en god måde. På trods af at jeg efterhånden er en voksen mand, skal jeg på et tidspunkt ind og tjekke et par af dine links ordentligt ud; for trods min gode kemiske viden, er der vist noget jeg kanblive klogere af.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-01-05 14:43

A.C.Rosmon det handler ikke om point, men om at beholde alle lemmer!
Min egen viden om kemi går næsten ikke længere en til afkalkning af kaffemaskinen.
Og jo man skal lære så længe man lever(den der ved alt, ved intet).
selv kan jeg nøjes med lidt husligt info http://www.silvan.dk/silvan/d947.nsf/pages/kemi-ordbog
Men tænker at denne er god http://www.schropp.dk

Næste spørgsmål kunne jo være 'hvordan laver man nitro i mors køkken' det er jo faktisk ikke så svært,
men forhåbentligt forbudt. Klorgas er jo også nemt at lave med ting fra toilettet!
Men jeg mener stadig at krudtkongen om muligt, bør spørge ovre i skolen!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 13-01-05 15:02

natmaden---> hvad mener du helt præcist med "nitro" ??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-01-05 15:23

Min interesse for RCmodeller giver en interesse for nitromethan.
men der var en hentydning til Nitroglycerin.
Som kemiker har du måske hørt om 'The Anarchist's Cookbook'
Spændene nok, hvis man nøjes med at læse.
Jeg holder mig til RCmodeller,sejlads, og afkalkning af kaffemaskine !

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 13-01-05 15:29

ahhhh jeg troede du ville lave "nitro" af toilet-midler ;)
jah .... kender bogen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-01-05 15:34

Tja hvem ved, jeg er jo ikke kemikeren

Stopper her
Hyg jer!

Kommentar
Fra : noibur

Dato : 24-01-05 21:28

Lad mig prøve at opsummere denne tråd: Dova svarede lidt forhastet da hun skrev at karbid lyser når det kommer i vand. Hun mente selvfølgelig at det det udvikler acetylen, når det kommer i forbindelse med vand. Acetylen brænder med en stærkt sodende, og derfor lysende orange-gul flamme i atmosfærisk luft. Dette skyldes at det er en umættet kulbrinte, dvs. indeholder en dobbeltbinding, som bevirker at den typisk får for lidt ilt, når den brænder. Flammen udvikler derfor små partikler af rent kulstof, som lige skal bruge lidt ekstra ilt fra den omgivende luft, inden det er brændt færdigt. Det er faktisk det samme som at have små orange kul-gløder fra et lejrbål flyvende rundt i røgen. I et autogen-svejse/skærebrænder-sæt bruger man ren ilt og acetylen, som først blandes i selve brænderhovedet, med et større eller mindre overskud af ilt, så acetylenen brænder fuldstændigt, og derfor med en flamme der ikke soder. Flammen er dog stadig ikke rent blå (som en rolig ethanol/methanol-flamme, der nærmest er usynlig i dagslys), men nærmest skærende hvidlig. Dette skyldes blot den meget høje temperatur på op til ca. 2000 gr. C.. Forskellen mellem en svejse- og en skæreflamme er blot at selvom svejseflammen egentlig er den varmeste, så har skæreflammen et kæmpe overskud af ilt, der (som ordet skæreflamme antyder) får jernet til bogstaveligt at brænde op. (Prøv selv at få et stykke ståltråd til at brænde i et lille reagensglas fyldt med ren ilt; det er nok at gøre det rødgødende med en lighter, og skynde sig at stoppe det ned i ilten. -Det brænder rigtigt godt!). Acetylen indeholder pga, dobbeltbindingen en del mere mere "bunden energi" end en tilsvarende mængde alm. kulbrinte-gas; nemlig den energi der er brugt til dobbeltbindingen. Derfor kan en ilt/acetylenflamme blive meget varmere end end fx en propan/ilt- eller selv en brint/ilt flamme. (skal man op på endnu højere temperatur, ca. 2500 gr. C, bruger man en acetylen/lattergas-flamme, men det er en anden historie). Og så til dit egentlige spørgsmål: Acetylen kan (igen pga. den "opsparede energi" i dobbeltbindingen, faktisk dekomponere temmligt voldsomt, selv uden at der ilt tilstede. Hvis acetylen komprimeres til et tilstrækkeligt stort tryk, vil det p ået tidspunkt eksplodere spontant. Er der der ilt tilstede vil denne "bang!"-tryk-grænse bare være så meget mindre (og "bang!"´et des mere voldsomt). Da jeg var ung og smuk (ca. fire generationer før Grauballemandens bedstemor fik sin første mælketand), brugte vi (af og til med held) at fiske i mosen med karbidbomber: Man tog en gammeldags sodavandsflaske med "patent-prop" (sådan en porcelænsprop med lyserød gummipakning, der sidder fast i flaskehalsen med nogle solide ståltråds-bøjler, og som hurtigt kan lukkes tæt og fast, med et et "snuptag", samme system som et gammelt syltetøjsglas). Vi fyldte ca. en teskefuld karbid i flasken, derefter en god sjat vand, lukkede proppen inden det skummede over, og skyndte os at smide den i vandet. For at sikre os at der (måske) var fisk i nærheden af "nedslagsområdet", havde vi forinden smidt lokkemad ud til skaller/suder´ne osv. Og nogengange brugte vi ballast på flasken, for at få den til at synke (dybhavsbombe..., andre gange ikke (med glasskår flyvende i alle retninger til følge). Der gik som regel 30- 120 sek fra man havde kylet flasken, til eksplotionen indtræf (nogengange skete der ikke noget; vente,vente..Hmm?!. Nå!). Nogengange skete det faktisk at man fik slået nogle fisk op til overfladen, med bugen i vejret. Og af og til at man kunne rage dem til sig med en lang gren. Dengang var det en ting man lærte af sin bedstefar (Grauballemandens oldefar), men idag er det nok noget som der bliver skrevet politirapport over... Jeg har faktisk set i Matas at man den dag idag kan købe karbid, til brug mod muldvarpe. Tag det her som en sjov og oplysende historie, og spar dig selv for risikoen mod at prøve det selv; det giver ikke noget særligt imponerende brag, og dine fingre, ører og øjne er for dyrebare til selv den mindste risiko for et brags skyld. Læs på din kemi, lav dine eksperimenter med max. 0,1 g af farlige blandinger, brug briller/kraftige læderhandsker/skærm/høreværn, hvis du absolut ikke kan nøjes med teorien. Hold dine lemmer, sanser og straffeattest intakt, og når/hvis du stadig er til bang/bom når du er færdig med gymnasiet, så meld dig dig til Hærens Ingeniørtropper. De har noget bruger-sikkert "fyrværkeri" Og så er der vist ovenikøbet løn under uddannelsen...

Håber ikke jeg har kedet dig og andre til døde med dette lange indlæg. Pas på dig selv!

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:14

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:14

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:14

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:14

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:14

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:14

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

Kommentar
Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:15

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.

krudtkongen her er en karbid bombe:

Karbid bombe
Til en karbid bombe brugte vi ca. 10 ml vand og et stykke karbid. Det lagde vi ned i en dåse med et lille hul forneden. Da det begyndte at lugte fælt, tændte vi ild over hullet, og lidt efter skulle det have givet et ordentligt brag. I stedet for kom der ikke et brag, men en kæmpe flamme inde i dåsen. Det der gik galt var, at låget ikke sad ordentligt fast.