/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Fedtberegner
Fra : holm10
Vist : 1534 gange
300 point
Dato : 20-08-02 13:48

Jeg mangler et program som kan beregne fedtenergiprocenten. Jeg har set det inde på nettet, det er noget med at man kan indtaste de forskellige ingredienser som puttes i kagen eller retten. Beregneren regner så ud hvor meget der er kulhydrater,protin samt fedt.
Jeg mener det er en fyr i Århus som har lavet det. Man kan downloade et prøveprogram som virker en periode og derefter købe et rigtigt program.

M.V.H

Holm 10

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 13:56

Hej Holm,

eh... jeg ved ikke lige om det er den her du mener... men her sku' det også være muligt at downloade et program... "Fedt% beregning"...
http://www.dankost.dk/fedt_beregning.htm
plus de har en online fedt beregner...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 14:03

Hej igen,

der er lige et par sider mere...

Fedtenergiprocenten.dk... -->
http://www.fedtenergiprocenten.dk/main.php
har en online applikation samt en database...

LIDTFEDT.DK har også... -->
http://www.lidtfedt.dk/fedtenergiprocent.shtml

men umiddelbart ser de ikke ud til også at ha' mulighed for at downloade som den anden har...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 13:15

Er det denne link du efterlyser ??

http://www.science-sportsware.dk/dansk/freeware.htm

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:9Up89.8407$ww6.1252921@news010.worldonline.dk...
> Jeg mangler et program som kan beregne fedtenergiprocenten. Jeg har set
> det inde på nettet, det er noget med at man kan indtaste de forskellige
> ingredienser som puttes i kagen eller retten. Beregneren regner så ud
> hvor meget der er kulhydrater,protin samt fedt.
> Jeg mener det er en fyr i Århus som har lavet det. Man kan downloade et
> prøveprogram som virker en periode og derefter købe et rigtigt program.
>
> M.V.H
>
> Holm 10
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 15:24

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:9Up89.8407$ww6.1252921@news010.worldonline.dk...
> Jeg mangler et program som kan beregne fedtenergiprocenten. Jeg har set
> det inde på nettet, det er noget med at man kan indtaste de forskellige
> ingredienser som puttes i kagen eller retten. Beregneren regner så ud
> hvor meget der er kulhydrater,protin samt fedt.

Det kunne være www.fatlow.dk , men der er rigtig mange programmer på nettet,
der passer på den profil, du har givet. Jeg håber du finder det du søger.

> M.V.H
>
> Holm 10

Hilsner
Katrine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 15:40

> Jeg mangler et program som kan beregne fedtenergiprocenten. Jeg har set
> det inde på nettet, det er noget med at man kan indtaste de forskellige
> ingredienser som puttes i kagen eller retten. Beregneren regner så ud
> hvor meget der er kulhydrater,protin samt fedt.
> Jeg mener det er en fyr i Århus som har lavet det. Man kan downloade et
> prøveprogram som virker en periode og derefter købe et rigtigt program.

Dette program er rigtig godt... dog er det på engelsk, men der er mulighed
for selv at tilføje danske varer. Der ud over kan man sende opskrifter til
hinanden.. og samtidig bliver de varer der er brugt i opskrifterne tilføjet
til ens egen database! *S*

http://zonaware.com/

MVH Mette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 18:45

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:9Up89.8407

> Jeg mener det er en fyr i Århus som har lavet det. Man
> kan downloade et prøveprogram som virker en periode og
> derefter købe et rigtigt program.

Det er www.fatlow.dk du taler om.
Du kan prøve programmet gratis i en periode.

Mvh. Lisbeth

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 16:12

Hej Holm,

eh... nu hvor jeg har kukkeluret på de forskellige forslag er det nok WebWoman/Lisbeth's link der ser ud til at svare til det du spurgte om... selvom det link Peter1969 også ret fornuftigt ud med programmet "NutriVal" som også beregner bl.a. fedtprocenten i dine måltider samt dette er et freeware hvor du ikke ska' betale en krone, den kræver dog vist at du ska' ha' Excel... -->
http://www.science-sportsware.dk/dansk/nutrival.htm

men ellers er 250,- kr. da heller ikke galt hvis det er interessant og virkeligt brugbart for et program... -->
http://www.fatlow.dk/sites/fatlow/view.asp?page_id=58

jeg ka' i hvertfald se efter de andre har postet, at de første links jeg har sendt, ikke nærmer sig så meget som de efterfølgende links der er kommet... men go fornøjelse og udregningerne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : holm10

Dato : 22-08-02 13:09

Hej

Tak for de mange svar, programmet som jeg søgte hedder "fatlow", så mange tak for hjælpen.

Holm

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 15:17

Hej Holm,

øh... ikke for noget, mens hvis du gerne vil sige tak til de andre, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger", idet de andre er nyhedsbruger, og derved kun ka' læse dit første spørgsmål, samt de kommentare andre nyhedsbrugere har skrevet, eller man har trykket på "skriv til nyhedsbruger"... alle de andre kommentare der kun er skrevet herinde fra Kandu ka' de ikke læse, da de ikke bliver publiceret ude i nyheds gruppen...

du ka' f.eks. også acceptere en nyhedsbrugers kommentar som et svar, og derved fordufter pointene ud af Kandu's system, idet nyhedsbrugerne ikke er en del af kandu...

men hvis du vil ha' at Webwoman/Lisbeth ska' vide at du er taknemmelig over hun fandt løsningen, ska' du så bruge "skriv til nyhedsbruger"... det er ikke for at træde dig over tæerne at jeg skriver det... det er bare fordi jeg har oplevet det så tit... og så ved dem ude i nyhedsgruppen jo ikke at det er blevet løst... før de får det at vide...

håber ikke det gør noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : buttemis

Dato : 26-10-02 11:43

Jeg bruger på det kursus jeg går på et program som hedder winfood fra Ankerhus og det kan alt det du soger og mere til.
Det er super godt
Desvære er det lidt dyrt men det er pengene værd, læs evt om det her, http://www.kosttabelforlaget.dk

Venlig hilsen Buttemis

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-10-02 14:39

Hej Holm,

havde det ikke været for buttemis havde jeg helt glemt dette indlæg... mht. nyhedsbrugerne er der i mellemtiden kommet et tip der også forklare det... Kontakt til nyhedsgrupperne... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

men som du ka' se over linjen (med deres navn) af kommentarer fra nyhedsbruger står der...
"Kommentar fra nyhedsbruger" og så et ikon efterfulgt af "skriv til nyhedsbruger"...

når der kommer en sådan kommentar er det fra en Nyhedsbruger... og disse vil først ku' læse beskeder herinde fra, når man har trykket på "skriv til nyhedsbruger" før det bliver sendt derud... men da det er så længe siden tvivler jeg dog på at der er nogle ude fra nyhedsgruppen der vil reagere... men man ved jo aldrig, og da du jo har fået løst dit problem ka' det jo reelt set også være ligemeget...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : pong

Modtaget 300 point
Dato : 08-11-02 15:46

I de flester supermarkeder kan du få udleveret en lille smart fedtprocentmåler. Ved godt at den ikke er elektronisk, men den er god at have med på indkøb da du hurtigt kan se procenten.