/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Håndvægte, Hvad styker de?
Fra : JacobS.
Vist : 586 gange
30 point
Dato : 09-01-05 17:48

Hej

Jeg er en fyr der selvfølgelig gerne vil se godt ud, og vil geren kunne træne en gang imellem hjemme! I min fritid går jeg til kajak, og der skal bestemt muskler til, Så det er også fordi at jeg gerne vil kunne ro rigtig hurtigt!

Så nu vil jeg gerne have nogle håndvægte, Så her er mine spørgsmål til jer:

Hvor mange kilo skal de være på? ( jeg er bestemt ikke en slapsvans)

Hvad for nogle skal jeg vælge og hvor kan jeg købe dem?

Hvad styrker man ved at bruge håndvægte?

På forhånd tak

JacobS.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 40 point
Dato : 09-01-05 17:56

håndvægte kan du bruge til alt.. biceps triceps (dine arme) bryst, ryg skuldre.. ja der er meget..
vil anbefale at du min har så du kan smide 30 kg. på hver hvis det skal være bare en smule seriøst.. især i bryst og skuldre vil du kunne bruge tunge vægte

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-01-05 18:00
Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 18:05

Hej JacobS

Håndvægte kan du købe i et byggemarked. Der har de dem tit ihvertfald.
De ligger i sådan en pakke med flere forskelige ringe til at sætte på.
Så kan du selv bestemme hvor mange kilo du vil havde på fra gang til gang.

En go ide er at havde håndvægtene liggende ved siden af PCen eks.
Så kan du hvergang du lige føler for det, tage 10 løft.
Når du mener du er god til det, kan du forhøje til 15 osv.
Så snart du har dem i hånden, vil du kunne mærke hvilke muskler de træner, afhængi af hvordan du løfter dem.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-01-05 18:07

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?fgrpkat=privat&fgrpsubkat=produkt&pgid=37&pfgnr=372011
de her håndvægte er næsten bedre fordi der ikke er et plastik gummi stykke på der kan gå i stykker.. køb løse vægte til at supplere op med

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 09-01-05 18:08

Mange tak for jeres svar!

Hvilken øvelse kan jeg bruge til at træne mavemuskler med?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 18:11

Der kan du nok ikke bruge håndvægte så meget.
Men du kan vende dig til at tage 20 mave rulninger 4 gange om dagen eks.

Lig på ryggen med bøjet ben, hænderne bag hoved, og træk hoved op til knægende.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 09-01-05 18:12

Hvis du søger mere info er her et rigtigt godt forum: http://www.bodyforum.dk
Læg desuden mærke til figurerne forneden hvor du kan se forskellige øvelser til de forskellige muskelgrupper..

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-05 18:42

Helt ærligt JacobS. - hvis du er medlem af en kajakklub - så ved de alt om træning af netop arm og mavemuskler.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 10-01-05 15:17

mange tak for jeres svar! Jeg har lige spurgt min kajaktræner om det! men igen tak for jeres svar!
I har alle været gode så det er svært at vælge en der skal have pointene!
Men jeg har det princip: Den der kommer først!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 10-01-05 15:17

Tak for svaret snaptil.