/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brændning af 800MB cd-r
Fra : bimbobo2
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 09-01-05 13:36

Hej,
jeg har købt 2 CD-R Verbatim High Capacity 90 min/800MB og jeg vil gerne tage backup af mine digitale billeder, som fylder 775MB.
Jeg bruger Nero 6 og en LiteOn brænder, men når jeg forsøger, får jeg det svar, at der ikke er nok plads på CD-R!
Jeg har enabled overburning... så vidt jeg kan se, men jeg kan alligevel ikke.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg kan gøre...?
Tak for svaret
mvh

Kommentar
Fra : wium

Dato : 09-01-05 14:17

Lav en image disk på din harddisk og kopier efterfølgende dette image ned på din disk. Så kan du komme uden om problemet, vil jeg mene.
SWA

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-01-05 20:05

Tak for svaret,
det lyder nemt, men hvad er forskellen...
Hvorfor kan man "snyde" på denne måde?
Mvh

Kommentar
Fra : wium

Dato : 09-01-05 20:58

Hånden på hjertet jeg ved det ikke, men det har virkede dengang man måtte kopiere CD større end 750 Mb.
Jeg går ud fra, at det også virker, når der er tale om billed filer.SWA

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-01-05 23:01

Det vil jeg prøve...
Vender tilbage senere... Lad os se om andre kan bekræfte det du siger i mellem tiden!
Mvh