/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tiscali Highway
Fra : Sorenk
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 07-01-05 19:56

Jeg overvejer at udskifte mit gl. 56k modem ud med en hurtigere forbindelse,
mit forbrug ligger på ca 75-100kr pr md, så det skal helst være billigt.
jeg har tdc kabeltv der kan man få 256k for 200 md, men jeg overvejer Tiscali Highway
det er jo noget hurtigere "2MBit" også for 200 md dog med en begrænsning i download, på 1000mbyte pr md. Er der nogle med erfaringer??
og hvad indeholder "startpakken" til 1000kr ,er det noget man ikke kan købe andre steder billigere??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-05 20:23

Med Tiscali får du kun problemer.
http://www.lortetiscali.dk/

Kommentar
Fra : samson04

Dato : 07-01-05 20:32

Sider i fuldstændig samme situation som dig. Har idag 56k modem, og har fået tilbudt kabeltv. alle mine naboer har dog snart skiftet til TDC kabeltv. Kabelmodem skulle være ca. 10 gange hurtiger end et alm. modem, ikke dermed sagt, at en 256 forbindelse svarer til en 2 mbyte forbindelse, men den er også rimeligt hurtig, idet både upstream/downstream er konstant. I.f.m. en 2 mbyte forbindelse skal du dog lige være opmærksom på, om hvor hurtig en computer du har, herunder tænker jeg på bundkort, grafikort m.v. Hvis du udvider dit spørgsmål med nærmere oplysninger om din computer, er jeg sikker på, at du får det mest korrekte svar fra andre brugere.

De 1000 mbyte burde være rigeligt til alm. forbrug, med mindre du vil til at downloade film, og større mængder musik m.v. I de 1000 kr. får man såvidt jeg har forstået ikke andet end leje af deres Adsl modem, samt support. Men jeg er sikker på, at der er mange flere på denne side, der har praktisk erfaring med highway. Så jeg følger spændt med.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 20:35

kig her www.cybercity.dk
der har du mulighed ogsåat få Fri telefon(fastnet) 120 pr måned

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-01-05 21:28

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal vælge, men bare gøre dig opmærksom på, at ens forbrug forandrer sig meget, når man får bredbånd. Ulempen ved at have et max på sit abonnement er, at man stadig, som med 56k modem, har fornemmelsen af, at tiden tikker.... Det er skønt, når man bare kan lade internettet køre og man kan få lov til at fordybe sig.

Jeg har selv cybercity og er meget glad for det. De har en rigtig god kundeservice og en stabil forbindelse.

Held og lykke med det

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 21:44

tiscali er berygtet for at have mange udfald og en ringe service så jeg ville da lige tænke mig om

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-05 23:36

Hvis du kan få kabeltv (webspeed) og ikke skal bruge det til andet end surfe lidt rundt og maile, så er det vejen frem... Webspeed har nogle attraktive priser i de lavere hastigheder...

Men det er næsten ligemeget hvilken udbyder du tager, så vil du altid høre dårlige og gode erfaringer med den pågældende udbyder... Så jeg ville ikke lytte så meget efter andres mening, men hellere få undersøgt hvad du kan få, og til hvor meget... Sæt dig ned og find ud af om du kun har brug for en linie til at surfe og tjekke lidt mails, eller om du har brug for en stor båndbredde til downloading af store filer mv...

En "normal" surfer linie kan betragtes som ca. 256~512/128~256... Disse hastigheder er fine til at surfe og maile med... men du skal nok op og have 1mbit eller 2mbit hvis du har i sinde at downloade store filer eller hoste servere eller andet... Så gør op med dig selv hvor stor en hastighed du vil have på din linie, og indhent derefter det tilbud som er bedst...

Og lige en ting... forbrugsafregnet bredbånd (fx. tiscali highway) er efter min mening ikke værd at bruge penge på... Det er for dyrt i længden, og meget mere rart at kunne sidde foran computeren på nettet UDEN at skulle tælle minutter (i disse tilfælde, mb).

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 08-01-05 09:09

Tak for de gode råd, jeg har bestilt webspeed her til morgen, 189kr md for 128mbit
og kun 400kr for "startpakken", så kan man jo altid øge hastigheden senere.

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 08-01-05 09:10

Tak for svaret ostemanden.