/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Styrketræning til en pige?
Fra : vege.dk
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 07-01-05 17:10

Jeg skal hjælpe en pige med et styrketrænings program.
Og det skal helst kun være med håndvægte og kabler.
Hun vil ikke blive større, men strammere og vil gerne tabe sig lidt.
Med hensyn til at tabe sig, anbefaler jeg bare noget kondition.

Men hvor mange gentagelser skal hun tage, og hvor mange sæt, hvis hun ikke vil blive større.
Jeg ved godt at der skal meget til for at en pige bliver større, og at de ikke har de samme hormonelle betingelser for at blive store som vi mænd har.

Men hun har tendens til at blive stor bare hun rører ved en vægt.
Så hvor mange gentagelser og sæt anbefaler i, for en pige i hendes situation?

Og er der en der er sød at henvise mig til et helkrops program til en pige som hende, eller måske ligefrem skrive et til mig?

Men har jeg ret i at hvis hun bare skal være stærkere uden at vokse, så er det få gentagelser med tung vægt, og 3-4 sæt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-05 20:32

Hvis man sætter belastningen op, så man kun kan udføre få gange, så får man stor muskelmasse der buler ud.
Hvis man udfører mange gentagelser, så får man styrke og kondi.
Hvis man efter en tid kommer til at puste så man lige bliver stakåndet, så har man nået et "trin" hvor fedtforbrændingen og kondien (Og pulsen er så oppe på et passende niveu) hvirkelig tæller, og det gælder så om at blive ved.
Så nej du har ikke ret i din sidste linie.
VH Palle Hansen
PS: Jeg overvåger daglig træning i et kondirum i en fysioterapi, og arbejder sammen med 10 fysioteraputer

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-05 20:40
Godkendelse af svar
Fra : vege.dk

Dato : 08-01-05 09:28

Tak for svaret pallebhansen. godt med lidt læsestof, så jeg kan være forberedt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-05 12:10

Selv tak, det er jo rart at en Fitness Instruktør, kan vejlede de kraftige piger, og ikke kun de slanke og smukke.
VH Palle Hansen