/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Software til capturing
Fra : kimsdk
Vist : 349 gange
200 point
Dato : 06-01-05 23:57

Kender nogen et godt program til capturing fra video/tv til pc.
Har prøvet: Nero Vision Express, Nero 6 Reloaded (kan kun capture til AVI - det skal være til MPG-format), TMPGEnc & Ulead´s software, ALLE uden held.

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 07-01-05 00:19

Prøv WinDVR 3, det bruger jeg selv. Kan optage i følgende formater:
MPEG-1, MPEG-2, VCD NTSC, VCD PAL, SVCD NTSC, SVCD PAL, DVD NTSC and DVD PAL formats.

Christian

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 07-01-05 01:29

Jeg har flere gange brugt dette.. det er rigtigt godt og rimlig nem at finde ud af..

Asus power VCR

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 07-01-05 07:25

Tak for svarene, jeg prøver lige de to programmer. Så vil I høre nærmere (ang. point).

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 07-01-05 16:47

1. Asus Power VCR: Kan jeg ikke finde noget sted man kan afprøve softwaren! (køber ikke, før test er udført).
2. WinDVR 3: Super capture program, selv de dårligst indstillede tv-kanaler står - næsten - knivskarpt. Meeen, programmet optager i MPEG-format, dvs. man efter optagelse skal dekode det til MPG-format før man kan lave sin DVD. Og denne dekodning tager typisk en anelse længere tid end selve optagelsen.
Skal man så f.eks. optage en film på 2 timer, vil det tage godt fire timer inden man er klar til at brænde sin DVD!

Annuller spørgsmålet
Fra : kimsdk

Dato : 02-02-06 13:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål