/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unklock 6260 og 6230
Fra : Mordex
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 03-01-05 15:28

Hej allesammen

Hvor kan jeg unlocke min Nokia 6230 og den nye 6260?
Det må gerne være gratis, men er ikke et must Et mindre gebyr er også ok

Mordex

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-01-05 15:45

Mordex

Hvorfor farer du straks ud og udlover point for et svar? Øverst på siden kandu jo søge efter det du ikke ved og finde andre tråde hvor spørgsmålet allerede ER besvaret. Idag er der f.eks. et spørgsmål om netop Nokia 6230. I denne tråd gives adskillige links til gratis danske Unlock-sider?

Prøv det næste gang du har et spørgsmål, så vil du spare mange af dine ledige point, og så vil du efterhånden have så mange at du kan udlove mange til de svar du IKKE har kunnet finde via søgningen. Jeg kan da lige finde et link til dig.

http://www.kandu.dk/dk/spg/57377

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 03-01-05 16:25

Prøv http://www.unlock.dk

Det er ikke gratis, men de har eksisteret i længer tid og er gode til deres arbejde

Memuel

Kommentar
Fra : soll

Dato : 03-01-05 16:40

det kan du her næsten gratis,

http://www.sitecenter.dk/unlock-nokia

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 16:41
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-01-05 16:53

rotw - soll og memuel

Alle de link i giver er nævnt i den tråd jeg henviser til.

Altså KUNNE spørgeren have sparet sine point ved, som jeg skrev at søge på spørgsmålet før han/hun stillede det.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 03-01-05 17:18

arne.jakobsen

ja det er rigtigt men nu har han spurgt og brugt sine point så kan man jo godt hjælpe.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 17:31

arne.jakobsen Hvis man nu gør som du forslår, har man så ikke begået kontraktbrud overfor udbyderen?
dob. moral er en god ting
få der er jo ingen grund til at oplåse telefonen på nettet når du kan få den låst op af telefonselskabet vel?? efter de 6 måneder

men nåh nej det er jo fuldt ud lovligt http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=8494
og hvad er det der står i kontrakten du skal betale X Kr. i 6 måneder betaler du det er kontrakten overholdt der stå ikke du skal ringe fra den

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 17:39

http://www.unlockaarhus.dk/
Få fjernet simlåsen på din telefon og spar 500,- hurtigt, lovligt og med garanti.

Hvorfor?
Du sparer nemt 500,- eller mere på en ny telefon
Du sparer ofte 40% eller mere på dine samtaler
Du kan beholde dit gamle nummer og telefonbog,
selvom du får ny telefon.
Det er lovligt og risikofrit.
Vi garanterer for succes!

Hvad er unlock?
I dag sælges de fleste mobiltelefoner sammen med et abonnement.
Det betyder normalt også, at telefonen kun kan bruges sammen med
det selskab, den blev købt med.

Efter seks måneder kan man så få udleveret en kode af sit teleselskab,
så telefonen igen kan bruges med et hvilket som helst selskab.

Unlock Århus har specialiseret sig i at fjerne denne spærring, inden de seks
måneder er gået. Det kan der være rigtig mange penge at spare ved.
De medleverede abonnementer er nemlig sjældent de billigste!

Derudover sparer du ofte mange hundrede kroner ved køb af en ny telefon.
Se her hvilke modeller vi åbner og hvor meget du kan spare.

Eksempel på takster hos forskellige teleselskaber
Abonnement Telmore CBB Plus Sonofon Variant Telia Choice TDC MobilBonus
Oprettelse 0,- fra 233,- 0,- 99,- 99,-
Pr. måned 0,- 0,- 45,- 40,- 30,-
Opkald 0,25 0,50 0,25 0,20 0,25
SMS 0,20 0,19 0,50 0,25 0,50
Minuttakst 0,85 0,69 1,75 1,95 2,00

De anførte priser er for opkald til fastnet og fremmede net, da det antages at være
den mest normale opkaldsform. For yderligere information om de forskellige
abonnementstyper der tilbydes, henvises til selskabernes egne hjemmesider.

Vi tilbyder unlock af en lang række telefoner.
Se priser og modeller i menuen i venstre side.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 17:45

Hvad er Unlock?

Hvad er en simlås?

En simlås er en lås, der låser din telefon til et bestemt teleselskab, eksempelvis Sonofon. Denne lås gør, at de eneste simkort der kan bruges i din telefon er kort fra den samme netoperatør, i dette tilfælde sonofon. Dette betyder, at du eksempelvis så ikke kan bruge et TDC mobiltid simkort i.

Grunden til denne simlås er lavet er, at teleselskaberne giver tilskud til nye telefoner der bliver solgt med deres abonnement. Dette tilskud kommer os, køberne, til gode idet priserne på telefonerne så bliver billigere. For at de billige telefoner derfor ikke bliver købt af folk, som ikke ønsker at bruge abonnementet, som teleselskaberne tjener en stor del af deres penge på, sætter de derfor en simlås på telefonen. Denne simlås gør så telefonerne ubrugelige for alle andre simkort end netop dette selskabs simkort.

Hvordan ved du om din telefon er simlåst?

Din telefon kan være låst:

- Hvis den har været meget billig

- Hvis du har bundet dig til 6 mdr abonnement

- Hvis den er forholdsvis ny

Din telefon behøver ikke være låst:

- Hvis den er ret gammel

- Hvis den har været dyr

- Hvis du ikke har bundet dig til noget abonnement

Man kan dog altid selv checke om telefonen er simlåst. Dette gøres simpelt ved at sætte et andet simkort fra en anden teleoperatør i telefonen. Hvis telefonen accepterer kortet og du kan logge på et netværk, ja så er den ikke simlåst, men skriver telefonen ”simkort ikke accepteret” eller ”indsæt korrekt simkort” eller andet i den dur, så er den simlåst.

Hvorfor få din telefon låst op?

Det smarte ved at få låst sin telefon op, er selvfølgelig, at man så har mulighed for at bruge lige det simkort, som man har lyst til at bruge i din telefon. Dette giver mulighed for let at beholde sit gamle nummer.

Det er specielt smart at få sin telefon låst op, idet man så kan gå ud og købe en billig simlåst telefon, få den låst op, og så have en ny telefon til en noget billigere pris end de fås uden abonnement.

Du har dog stadig et abonnement i 6 måneder, som skal betales, men i de fleste tilfælde vil abonnementets pris i de 6 måneder sammenlagt med telefonens pris langtfra overstige en tilsvarende telefon købt uden abonnement.

Priseksempel:

Nokia 3310

Uden abonnement Med Telia Choice

Nypris 1299,- 99,-
Abonnement Pris
0,- 290,- (40 pr. md i 6 md.)
Oprettelse af abo 0,- 50,-
Unlocking 0,- ca. 50 - 100,-
Samlet pris 1299,- ca. 439 - 489,-

Du sparer altså her 860 - 810,- og får den faktisk for under halv pris!!

Hvad sker der når en telefons simlås fjernes?

En telefon har en lille hukommelseschip hvor alt softwaren der styrer telefonen ligger. Et sted inde i denne software ligger en lille del som kun accepterer at det givne teleselskab kan bruges.

Når man unlocker telefonen ændrer man den lille del af softwaren eller overskriver denne del af hukommelsen med en næsten identisk software. Den eneste forskel på de to softwarebidder er at den indlæste del accepterer alle net og ikke kun et. Dette gøres praktisk ved at telefonen forbindes til et kabel og evt. andet udstyr. Derfor kræves det at vi har fysisk har telefonen ved hånden før det kan lade sig gøre.

En sådan unlocking/oplåsning skader derfor ikke telefonen på nogen måde og der vil ikke være det mindste ændringer i softwaren ud over oplåsningen. Man skal dog være opmærksom på at garantien i visse tilfælde bortfalder ved en sådan operation.

Kan telefonen risikere at gå i stykker under en unlocking?

Der er altid mulighed for at et eller andet går galt. Hvis en der ikke har den fornødne viden omkring unlocking unlocker den, ja så kan resultatet i mange tilfælde være en ødelagt telefon. Det er derfor vigtigt at få en erfaren unlocker til at låse telefonen op.

Der kan desuden ske uheld, som strømnedbrud, computerfejl etc. som kan resultere i en ødelagt telefon. Disse uheld er du hos de fleste unlocker foriskret imod, men spørg den pågældende unlocker inden du får låst din telefon op.

Er det lovligt at fjerne en simlås?

Ja, det er faktisk fuldt lovligt at fjerne en simlås. Der findes simpelthen ingen lovgivning på netop dette punkt, og Telestyrelsen har ikke planer om at ændre på dette.

På nedenstående link kan du læse en artikel hvor emnet er behandlet.

Comon's artikel fra 28.maj 2001

Accepteret svar
Fra : openphone_unlock

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-05 18:54

vist det ikke lykeds dig at låse dinne telefoner via de gratis links du har fået i denne tråd
eller du forsøger mere end 5 gange pr. telefon (så låser telefonen og kan KUN låses op med noget udstyr)
så kan du finde en unlocker på www.dkunlock.dk
pisen er typisk ca. 100,-
hilsen Bjarne
www.openphone.dk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 19:37

www.dkunlock.dk er skrivet længere oppe i dette spørgsmål

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 03-01-05 23:21

Til Rotw
denne gruppe er ikke til dine private reklamer.. så du bedes venligst holde lidt igen.. Jeg har gjort dig opmærksom på dette før så jeg håber du forstår det nu da jeg ellers ser mig nød til at gå vidre med det! Det er enormt trals at du kopiere sider og lægger det ind her..
hvis folk skal henvises til en unlocker så henvis dog til www.dkunlock.dk hvor alle unlockere står da det ellers vil fylde utroligt meget.. Men ellers hjælp så meget i kan for det er det kandu er til for!
hilsen Dan

Kommentar
Fra : johs

Dato : 03-01-05 23:54

@HELLO.DK snakker om reklamer......he

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 04-01-05 00:41

Alt hvad jeg reklamere for er Gratis.. så hvor vil du hen med den bemærkning?
hvis du mener at mit navn her i kandu altså helloo.dk er reklame. tager du fejl. men jeg behøver ikke gemme mig bag et eller andet dødsygt navn som 65798742687 eller John Doo eller Mr. Sexy..
Tja.. jeg ved godt at at det er misundelse over jeg bare lige gik ind og fik en del mere point end dig så du kun er nr. 2 nu.. Men måske hvis du lod være med at kopiere internet sider og kalde dem dine egne kunne det være du fik nogle flere point! Ellers skulle du måske læse hvad der bliver skrevet om hvad problemet er inden du svare i øst når der tales i vest!
hilsen Dan

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 09-01-05 20:55

Tak for svaret openphone_unlock.