/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
XP
Fra : lassse
Vist : 439 gange
130 point
Dato : 30-12-04 09:53

hej
jeg har et problem.. min pc bliver ved med at melde: System shutdowm.. også går der 1 min for den går ned... der er nået man kan skrive i dos så den ikke gør det... men kan ikke huske hvad det der... hjælp mig..

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 140 point
Dato : 30-12-04 09:56

Hejsa

Først gør du dette her

Når din pc lukker ned og genstarter igen og igen, så gør du sådanne:
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet: shutdown -a (husk at der skal være mellemrum mellem shutdown og -a
Nu kan du tage det roligt. Computeren genstarter ikke længere.

Download og kør en tur med stinger,så er den væk

Stinger kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Så går du lige ind smut ind på windows update,og henter alle de vigtige opdateringer som er kommet

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-12-04 09:59

Tillæg

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-04 10:04
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-04 10:06
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-04 10:07

eller som brian Stinger
sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-04 10:16

briani "så er den væk" ......... - det kan altså forståes på mange måder - for eks at XP er væk

lassse...... muligheden for at du har en virus er så stor at du nok skal gøre som brian skriver

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-12-04 10:25

Hejsa

Lukker ens system ned efter 60 sekunder tyder det meget på sasser eller blaster

Så efter en kørsel med stinger skulle de begge være væk

Og så er det bare at gå ind på windows update og hente de vigtige opdateringer-som lukker hullet så disse to gangster ikke kommer ind igen.

Her kan du hente programmer der blokerer for blaster med mere.

Windows XP Home og Professional Edition Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Windows XP Home og Professional Edition Engelsk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/9/8/b/98bcfad8-afbc-458f-aaee-b7a52a983f01/WindowsXP-KB823980-x86-ENU.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-04 10:29

SÅDAN briani

for hulen hvor er der mange der får "skidt" ind for tiden - surt når det sker !!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : lassse

Dato : 30-12-04 10:38

Tak for svaret briani.