/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Boomtown ADSL og Router
Fra : LoKo
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 16-08-02 00:17

Jeg har haft Boomtown ADSL i et halvt år og er rimelig tilfreds. Jeg fik fast IP for et par måneder siden. Nu forholder det sig sådan, at min bedre halvdel, gerne vil have sin Computer på ADSL også. Jeg har derfor snakket med TDC hotline og fundet ud af, at jeg skal betale 500 kr. i oprettelse og 100 kr. i leje for at for in Sisqo(?) router. Det finder jeg totalt uacceptabelt, idet der jo ikke er tale om en afbetaling på et produkt, men et lejemål der hurtigt løber op. Jeg har derfor indsamlet information om routere og Boomtown ADSL. Jeg har snakket med 3-4 fra TDC support(de fleste af dem gav modstridende informationer) og fundet frem til, at jeg ikke nødvendigvis behøver at leje deres router, men godt kan bruge andre. Jeg har derfor købt en Edimax router efter at være blevet forsikret om, at den ville virke. Det har jeg efterfølgende fundet ud af at den ikke gør.

Mit spørgsmål: Hvilke routere kan bruges sammen med Boomtown ADSL, fast IP, 512/512.

Kommentar
Fra : LoKo

Dato : 16-08-02 11:12

Jeg har Boomtown ADSL og ikke netexpress. Det gør en forskel...

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 200 point
Dato : 16-08-02 11:34

ikke ifølge deres beskrivelse :

-------------------------------------------------------------
Featureliste for Cisco 806
4 ports hub (10 Mb/s ) så du kan tilslutte 4 computere til Internettet samtidig.
DHCP-server i routeren sørger automatisk for at tildele computere på netværket IP adresser.
Via NAT/PAT får du mulighed for opsætning af standardservere, som ftp-server og web-server.
Cisco 806 sættes op gennem et webinterface. Det betyder, at du ikke skal installere software på computeren, og at du kan bruge alle operativsystemer med routeren. Eneste krav til forbindelsen er, at du har installeret et Ethernet netværkskort.
Routeren bruger Cisco's kendte, robuste IOS-software, der bliver brugt verden over.
-------------------------------------------------------------------
Den kører ethernet, ligesom nye netexpres løsninger gør, så det virker uden problemer. Og ja jeg ved godt at ATM også findes på netexpres, men så må man konvertere....

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 17-08-02 11:39

problemet er at boomtown adsl køre med 2 forskellige router, den ene er ericson og den anden siemens. du skal kontakte din udbyder og fortælle hvor din bolig ligger henne, så burde de kunne forklare dig hvad du skal bruge.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 07:34

"LoKo" <LoKo.news@kandu.dk> wrote in
news:ik079.4599$ww6.507407@news010.worldonline.dk:

> Mit spørgsmål: Hvilke routere kan bruges sammen med Boomtown ADSL,
> fast IP, 512/512.
>

1. Longshine LCS-883R-DSL-4F (jeg har selv denne og den virker perfekt
med min Boomtown forbindelse)

2. D-Link 804 (har jeg hørt fra flere andre også skulle virke med
Boomtown)

Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 10:20

On 16 aug 2002 LoKo enriched usenet with:

> Mit spørgsmål: Hvilke routere kan bruges sammen med Boomtown ADSL,
> fast IP, 512/512

Alle routere, der kan køre PPPoE på WAN-siden

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 22:51

Du kan også hvis du vil, leje en Linksys router med en 4 ports switch hos
TDC den koster 24,- kr i måneden, og da udløber garantien og supporten ikke,
som det ville gøre hvis du køber en router. Det er en ny router som afløser
den gamle speedstream router, og som er et godt alternativ, hvis man ikke
har brug for alle de avancerede funktioner som man har med Cisco IOS.

/Bjørn

> Mit spørgsmål: Hvilke routere kan bruges sammen med Boomtown ADSL,
> fast IP, 512/512.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 09:32

"LoKo" <LoKo.news@kandu.dk> wrote in message
news:ik079.4599$ww6.507407@news010.worldonline.dk...
> Mit spørgsmål: Hvilke routere kan bruges sammen med Boomtown ADSL, fast
> IP, 512/512.
ZyXEL Zywall/prestige, dlink, linksys.

Hvorfor virker din EdiMAX ikke ?

Kan det være dig der hat sat den forkert op ?, har du et link til spec. på
den?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Svend