/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Heste med bind for øjnene ?!?
Fra : Fnollerpige
Vist : 7235 gange
50 point
Dato : 15-08-02 17:28

Jeg har her i sommer set tre heste gå rundt i en fold herude ved fjorden hvor jeg bor.
- det sælsomme ( og mit spørsmål er ) Hvorfor har de alle tre et stykke klæde for øjnene ??? - det gælder dem alle tre, og det er hele dagen.... om de har det HVER DAG er jeg ikke sikker på, men jeg kommer forbi deres fold et par gange eller 2 om ugen, og det samme gør sig gældende - de har "bind for øjnene".
Det skal lige understreges klædet dækker totalt og hestene kan ikke se.
Mon nogen ved noget om det ?!?
- håber der er en god forklaring på det.... for synes da det er lidt mærkværdigt.

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-02 17:32

Konen siger det er et fluenet.....(et slags pandebånd som går ned over øjnene)

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-02 17:40

joooow ser du ... det lyder rimeligt *S*
synes bare det ligner sådan noget lærreds agtigt noget.... det ser tykt ud stoffet....men SÅ tæt på har jeg nu heller ikke været .... men tror din kone har ret, det andet ville da være modbydeligt og heeeelt uden mening.
- tak for svaret.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-08-02 18:01

Sgu det være en anden gang

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-02 19:53

Har lige været ude ved førnævnte pru heste og det er kanvas stof de har for øjnene - de kan ikke se en skid gennem det !!!!
så den der med fluenettet er desværre ikke plausibel længere..... *S*
- så øv øv er ikk`blevet en dyt klogere.

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 15-08-02 22:45

Hej
Vores heste har også en slags hue, den går omkring ørene for at holde fast og dækker deres øjne. Det er fordi de faktisk er allergiske overfor græs, og deres øjne bliver hævede og løber, hvis de ikke har den flotte hue på, de kan godt se ud af den og spise græsset, men den beskytter deres øjne. Måske er det sådan noget disse heste har. Det skal lige nævnes at vores "huer" er lavet af meget tynd stof og købt færdige.
Med venlig hilsen
Alice

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-08-02 00:13

Tak Alice for din kommentar .....
har været ude ved førnævnte pruheste ....og det er altså Kanvas stof de har for øjnene og de kan simpelthen ikke se en skid .... jeg kan ihvertfald ikke se at det skulle være tyndt stof.

heste med høfeber ...ja ja *GG*.... tror på dig, men det lyder helt tosset....
tror jeg vil tage nogle billeder af dem, og lægge op på min hjemmeside ....
og derudover finde ejeren og spørge hvad meningen egentlig er *S*
tak for jeres svar og kommentarer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 06:57

Fnollerpige wrote:
> Jeg har her i sommer set tre heste gå rundt i en fold herude ved fjorden
> hvor jeg bor.
> - det sælsomme ( og mit spørsmål er ) Hvorfor har de alle tre et stykke
> klæde for øjnene ???

Det er vel et fluenet.

Mvh
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 10:59

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hk079.4594$ww6.507393@news010.worldonline.dk...
> Jeg har her i sommer set tre heste gå rundt i en fold herude ved fjorden
> hvor jeg bor.
> - det sælsomme ( og mit spørsmål er ) Hvorfor har de alle tre et stykke
> klæde for øjnene ???

Er det mon en fluemaske, som her:
http://www.hooks.dk/titem.asp?iid=48325&mod=5420&lang=dk
For så kan de såmænd godt se noget

/Tanja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 14:09

"Fnollerpige" <Fnollerpige.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hk079.4594$ww6.507393@news010.worldonline.dk...
> Jeg har her i sommer set tre heste gå rundt i en fold herude ved fjorden
> hvor jeg bor.
> - det sælsomme ( og mit spørsmål er ) Hvorfor har de alle tre et stykke
> klæde for øjnene ??? - det gælder dem alle tre, og det er hele dagen....
> om de har det HVER DAG er jeg ikke sikker på, men jeg kommer forbi deres
> fold et par gange eller 2 om ugen, og det samme gør sig gældende - de
> har "bind for øjnene".
> Det skal lige understreges klædet dækker totalt og hestene kan ikke se.
> Mon nogen ved noget om det ?!?
> - håber der er en god forklaring på det.... for synes da det er lidt
> mærkværdigt.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Det skulle vel ikke være ved isefjorden du har set det ????
for der går nogle stykker rundt med fluenet og de kan fint se igennem det,
men vil give dig ret i at ved første øjekast kan det se ud som om at det er
helt sort

Mvh Martin