/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
N6230 hukommelseskort
Fra : Dkkasper
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 25-12-04 13:55

Jeg har en N6230- Mit problem er at jeg ikke kan gemme ret mange sange. Jeg tror det er fordi mit hukommelseskort (32mb) ikke er "aktiveret" eller ikke er i brug... kan dette passe? og i givet faldhvordan får jeg det til at fungere?

Jeg kan f.eks. ikke modtage en sang via bluetooth da den siger at der ikke er nok hukommelse...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-04 14:16

En sang kan let fylde 4 - 6 Mb, så på et 32 MB hukommelseskort er der ikke
plads til mere end 5 - 6 sange.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 25-12-04 14:34

Ved jeg men der er plads - Der er ikke noget brugt når jeg kigger i hukommelsesstatus...

Kommentar
Fra : pedesand

Dato : 25-12-04 15:25

Du skal sige til den, hvor den skal ligge din musik fil ellers liggere den bare på telefonen.
Og der er ikke så meget plads.
og det deles med telefonbogen, sms osv.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-12-04 19:26

musik = kortlæser(mmc)
du skal bruge en kortlæser

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-12-04 11:15

men når jeg modtager et sykke musik via bluetooth får jeg ikke nogen valgmuligheder for hvor jeg vil gemme... hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-04 11:17

du skal bruge en mmc kort læser til computeren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-04 11:20

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86078
kan også fåes andre steder nogle gange i aldi til ca. 100kr

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-12-04 11:44

når jeg modtager et stykke musik fra en anden telefon - kan jeg så ikke få det til at lade sig gøre?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-04 15:47

du kan kun lægge musik på mmc kort via kortlæser

Kommentar
Fra : KennedA

Dato : 06-01-05 18:12

Jeg har sevl en Nokia 6230.

Dit problem kan være at hvis du er ved at modtage en sang der fylder, fx 4 mb, at der ikke er 4mb fri hukkommelse i den interne hukommelse. Det skyldes at telefonen automatisk gennem files midlertidigt i den inter hukommelse.
Den interne hukommelse er kun på 8 mb, så hvis du har 5mb liggende af billeder osv, så kan telefonen ikke gemme sangen midlertidigt. Håber dette virker.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 06-01-05 22:32

KennedA: Er der slet ikke mulighed for at gemme direkte på det "eksterne" kort?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 09:46

i denne uge i kvikly kan du købe en 8 i 1 kortlæser 80kr
skal du lægge nået på mmc kortet skal du bruge kotlæser

Kommentar
Fra : KennedA

Dato : 08-01-05 17:09

Nej desværre ikke. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, menmindre du bruger et datakabel eller en kortlæser. Desværre.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-01-05 17:41

det er det jeg har sagt hele tiden brug en kortlæser
du kan have 1-2 sange på mobilen men så skal du ikke bruge nokiasuite men nokia 6230 OBEX fil transfer (ligger under bluetooth steder)

Annuller spørgsmålet
Fra : Dkkasper

Dato : 29-01-06 16:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har selv fundet ud af at grunden til jeg ikke kunne gemme på kortet var at det først skulle navngives. Efter navngivning kunne jeg gemme på kortet.