/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Udenlands Dykkerflaske
Fra : smede1
Vist : 2682 gange
20 point
Dato : 25-12-04 10:45

Kan jeg tage min dykkerflaske med hjem fra Taiwan og regne med at få denne trykprøvet / godkendt i Danmark ?
Flasken er en alu flaske af fabrikat : LUXFER og har følgende indstemplet på flaskehalsen:
TC-3ALM207(rundt mærke med fire huse)SN3531
DOT-3AL3000M8201 7(rundt mærke af en slags)00 WC11,2Kg
TW14,5Kg TP34,5mPa LUXFER
Ventil mærket: SHERWOOD SCUBA 5000

????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-12-04 11:11

Jeg kender ikke noget til dykning eller dykkerflasker, men nederst på dette link er der et nyhedsbrev, som beskriver hvilke regler der normalt skal opfyldes, for at benytte dykkerflasker på dansk område.

Flasken skal være CE mærket.
En godkendelse af en ikke CE mærket flaske ?? Det koster nok nogle kroner, hvis det kan lade sig gøre.

http://www.aquanaut.dk/blade/2003_1.pdf

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 30 point
Dato : 25-12-04 11:17

Her er direktivet der henvises til http://www.at.dk/sw9402.asp

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 25-12-04 11:23

Hvis du har et certifikat i DK og ikke et af disse fiduscertifikater fra feriestederne,må du da selv være inde i bestemmelserne,de er ret væsentlige så jeg syntes du skulle tænke dig om.Tog for 30 år siden sportsdykker certifikat og kunne ikke idag drømme om at bruge det før en genopfriskning.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-12-04 14:28

>olepost,jeg tror du lader nogle forudindtaget holdninger farve din udtagelser om certifikater,selv om jeg da også mener,at det er bedst at tage prøver i den slags vand man skal dykke mest i,men der er ligeså mange holdninger om det så videre...........

Jeg mener at vide,at flasken skal være typegodkendt i DK og er af den mening at det næsten ikke ka betale sig at lave ret mange tiltag,for at få en billig flaske ind i landet,da en flaske i DK ny eller brugt,ikke koster det helt store.......

Og så lige en forudindtaget holdning fra mig:jeg vil ikke dykke med aluflaske da det bliver svært at styre opdriften når flasken er ved at være tom...

Men du ka da købe en meget billig stålflaske af mig,da jeg helt og aldeles er gået over til fridykning,det der med at dykke rundt med et køleskab på ryggen er sgu ikke lige mig

michael

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 25-12-04 22:00

Flasken skal være CE godkendt. hvis den skal bruges/fyldes i Europa. Hvis du skal have din flaske godkendt, vil det formentligt koste flere hundrede tusinde. Alt andet lige, er det nok væsentligt billigere at købe en ny flaske når du komme hjem.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 25-12-04 22:20

michaelmoeslund
Det lader til smeden er druknet,men det var nu ment som et hib til at hvis ,som jeg så på Cypern) 2x4 timer og prøve den 3die,ikke skal sætte sin kunnen,viden højere end som så,og være meget påpasselig med sikkerhedsforeskrifter her i DK.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 26-12-04 01:57

halløj...

Godkendelse af svar
Fra : smede1

Dato : 26-12-04 08:18

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-12-04 19:44

Jeg siger også tak

mvh
jakjoe