/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Anlæg i yamaha Bws´ng ???
Fra : Charlieespensen
Vist : 490 gange
40 point
Dato : 19-12-04 11:26

Hej jeg har overvejet om jeg skulle lægge et anlæg i min knallert.
Men Hvordan???
det med ledningerne
strømfosyning
højtalere osv. med hvad der nu skal bruges

På forhånd tak Charlieespensen

Accepteret svar
Fra : Frederik_Gren

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-04 12:17

Hej Charlie.

Du har 12V lige nede under fødderne til dit "anlæg". Ideen lyder selvfølgelig meget sjov, men helt ærligt, med al ære og respekt for din ide, jeg tror du kommer til at fortryde det. Kunne det ikke være smartere at lave en udgang til hovedtelefoner? Højtalere og knallerter hører virkeligt ikke sammen af flere grunde: For det første kan du ikke få noget kabinet dimensioneret, så det passer i BW'eren hvorved du vil få en "flad" basrespons, sådan lidt i stil med en transistorradio. Derudover bliver lyden helt ødelagt af vinden... Håber du ka bruge det. Jeg havde engang en BW, og jeg savner den af og til.. Fuck det var en god knallert!

Mvh

frederik
ps. Jeg ved hvad jeg taler om. Læser til civilingeniør i akustik.

Godkendelse af svar
Fra : Charlieespensen

Dato : 22-12-04 09:20

Tak for svaret Frederik_Gren.
nu når du skriver det på den måde så kan jeg godt se at det måske er lidt åndsvagt men det var også nok bare mest for sjov =-)

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 22-12-04 10:57

Hej Charlie.

Det skader aldrig at komme med nogle nye ideer, så tag det ikke så tungt. Af og til er ideerne måske bare ikke så anvendelige.

Mvh

Frederik

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 05-08-08 10:05

Du kan sagtens få anlæg i den . har selv haft det i min gamle bws'er.
det handler bare om at lave det rigtigt ;)