/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Eksport i UTF8 format?
Fra : Titan42
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 16-12-04 11:58

Nogen der kender en kommando til at danne eksport filer i UTF8-format?
(Dvs. i stedet for " .....write as comma....")

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 16-12-04 12:09

Der findes kun relativt få formater. To fra Symhpony, to fra Lotus, to fra Quatro og derudover kun Text, Comma og Comma7(7bit tegnsæt). Desuden selvfølgelig DDE og ODBC.
Og tegnsættet er enten ASCII eller ANSI. Men du kan eksporterer til notesblok og konvertere derfra, hvis det kun er for en enkelt gang.
Hvad skal du bruge det til?

Kommentar
Fra : Titan42

Dato : 16-12-04 12:27

I forbindelse med elektronisk fakturering til det offentlige, som bliver obligatorisk fra 1/2-2005, kræver de autoriserede indlæsnings firmaer, at filerne er i UTF8-format!

Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-04 14:24

Der er kommet en patch fra Microsoft til C5 og XAL omkring det - den skulle være gratis. Ring til din forhandler, eller hvis du bor på Sjælland, så kan du ringe og tale med Haimin på 70 22 09 09 - han er på trods af navnet helt dansk

Godkendelse af svar
Fra : Titan42

Dato : 16-12-04 16:08

Tak for svaret mariafrederiksen.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 16-12-04 17:27

Til Orientering: Løsningen bliver først frigivet i Januar fra Microsoft.
Og det bliver aflevering i OIOXML format, såvidt jeg er orienteret.
Men giv mig lige en melding på hvad du finder ud af.

MVH
Torsten Seberg torsten@seberg.dk