/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
Bios
Fra : o_k
Vist : 1547 gange
100 point
Dato : 15-12-04 17:22

Hey
Er der en der kan fortælle mig, hvordan man ændre opsætning i bios. Jeg kan komme ind i bios ved at trykke F10 ved opstart, men kan ikke ændre noget der. Den spøger om en kode inden jeg kommer ind. men jeg trykker enter 3 gang, så er jeg inde. Bios type er Compaq.

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 15-12-04 17:30

Hvis du ikke kan ændre noget i BIOS, når du kommer ind, er det formodentlig fordi der er Supervisor password på. Det betyder, at dette skal indtastes før der kan ændre noget.
Det er ofte se, at du kan komme ind og kigge, men ikke pille i BIOS. En mulighed er at forsøge at resette BIOS.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-12-04 18:20

skriv hvilket board du har, så kan vi finde jumper settings for at resette bios

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 15-12-04 18:24

Motherboard ID <DMI>...Motherboard Navn= Helwett-packard HP d530 SFF.
Håber i kan bruge det.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-12-04 18:59

jeg har ledt lidt uden held

Prøv
http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact_us.html

forklar problemet. Beklager jeg ikke var til mere nytte

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-12-04 19:00

ps
er du sikker på at det er navnet på dit Mother Board, det passer ikke helt.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 19:24

Prøv at sætte en HD / CD-rom / eller andet til comp.............så går den måske selv i bios for at rette.
Du har vel ikke skiftet Harddisk på comp.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 15-12-04 20:29

Jo jeg har skifte Harddisk
Troldenesdhb jeg går ud fra Everst programet og det er hvad det fortæller.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 20:34

Har du den gamle harddisk endnu for der ligger måske det du skal bruge til at styre bios.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 15-12-04 20:52

Ja det er den jeg prøver at installere men Bios finder den ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 20:57

Jeg kender ikke de helt nye Compaq, men på de lidt ældre er der ikke en BIOS på samme måde som på de fleste andre maskiner, men der er installeret en Setup på harddisken som kan bruges via F10 eller lignende.
Hvis harddisken er blevet slettet eller ændre kan setup programmet være slettet eller ødelagt og så må man have lavet et nyt.
Hvilken model er der tale om?

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 15-12-04 21:29

HP Compaq D530SFF P4 2800 HT

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-04 21:41
Kommentar
Fra : o_k

Dato : 16-12-04 08:54

Hej så er det løst. Jeg fandt det her ftp://ftp.hp.com/pub/information_storage/software/flash/d530_sff_part_locator.swf
der er bare en jumper der skal væk også er pw væk. men hvad msd de 100 point

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 09:11

Point ikke mig..............

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 19-12-04 11:46

Tak for svaret BjarneD. Tak til alle der deltog