/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
kuldioxid molekyle
Fra : Tompe_10
Vist : 895 gange
20 point
Dato : 15-12-04 11:22

Er der en herinde der tilfældigvis lige skulle videhvor jeg kan finde et billede af en kuldioxid molekyle...?

Skal bruge den snart så jeg håber på at i svarer hurtigt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-12-04 11:27
Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-04 11:28
Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 15-12-04 11:40

Ny fysik/kemi 3, hvis det er en god skematisk tegning med bindinger

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 15-12-04 14:38
Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 16-12-04 08:25

Ok men kan i ike finde et flot billede...?
det skal helst være med bindinger

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-04 09:24

http://www.newtree.ch/bilder/CO2-Molekuel.jpg
Det er da et flot billede...

Du kan ikke forvente så meget for 20 point..

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 16-12-04 10:26

Hvor meget skal i ha mere for at give mig et virkeligt flot billede...?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 12:47

Tompe_10

Du skal ikke forhøje antal point, da det ikke skal være det, der er det afgørende.

Det er bare ikke så let at finde det billed du har brug for.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-04 13:36

ans, min pointe var at skulle jeg bruge mere tid på at finde et flottere billede (sikkert hurtigere at tegne det selv) så skulle antallet af points modsvare det. Pointene afspejler sværhedsgraden af spørgsmålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 13:45

Harlekin

Meget uenig. Det skal ikke komme an på antal point om man vil hjælpe eller ej.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-04 14:16

Der er jo en grund til at man kan give mere end 1 point, ans.

Hvis du ser hvad der står når man opretter et spørgsmål:
Nemt spørgsmål (50 point)
Almindeligt spørgsmål (100 point)
Svært spørgsmål (200 point)

20 point skulle så være et ekstremt nemt spørgsmål - men det er det ikke hvis alle de svar der er givet ikke er pæne nok, selvom de jo er korrekte nok i forhold til det oprindelige spørgsmål.

Så i mine øjne er spørgsmålet ikke længere klassificeret som et meget nemt spørgsmål, men snarere som et "almindeligt" spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-04 15:53

Harlekin

Alt det har jeg læst.

Hvis brugeren får et tilfredsstillende svar så har han/hun mulighed for at forhøje antal point før det bliver accepteret.

Men direkte at bede om flere point for at svare er efter min mening meget lavt.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-04 16:25

ans
Jeg har ikke bedt om flere point. Jeg har blot pointeret at sværhedsgraden af spørgsmålet ikke står mål med de point der er tilbudt. Det skulle ikke opfattes som at jeg ville have flere point - blot hvordan systemet fungerer.

Men jeg ser da frem til et flot billede af et kuldioxid molekyle fra din side, ans.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-04 21:02

Hej Tompe_10

Her er et billede i en rimelig god kvalitet http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/231842/Action/FullPreview

Hvis det ikke er noget i den retning så kom lige med en bemærkning. Men her kan evt. tilføjes tekst m.m.

Du skal overhovedet ikke forhøje point, det er ikke det det handler om, men derimod handler det om at hjælpe dig hvis det er muligt. Så jeg er helt på linie med ans - men desværre er der nogle der går højere op i point end i svar.
Held og lykke med din opgave.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 19-12-04 00:27

Ja noget i den stil...

Det er bare ikke de rigtige farver den i midten skal være sort ikke blå HeHe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-04 00:55

Det kan da ikke spille nogen rolle om den er blå eller sort, men du kan jo bare ændre den til sort. Men forklar mig hvorfor den skal være sort.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-04 01:20

Du kan hente den her den næste halve time http://www.capricornus.dk/cdioxide.jpg og så bliver den fjernet igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-04 01:28

Tompe_10

Er der bare farverne, du har været utilfreds med!!

Du har da fået flere billeder, der næsten er ens, der er kun farverne til forskel.

Har du ikke selv et billede i en fysikbog, som du kan scanne?

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 19-12-04 19:07

Det er nok fordi at ellers er det ikke den type molekyle

og nej der er ikke en i min bog for der er ingen bindinger i vores bog og det vil vores lærer gerne ha at der skal være

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 20-12-04 11:02

Tak for svaret bentjuul.

Det var lige hvad jeg manglede....
(har farvet den blå om til sort) men det virker fint takker