/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Pris på efterkravs forsendelse fra tyskl~
Fra : Flash77
Vist : 698 gange
200 point
Dato : 13-12-04 16:54

Hvad koster det ca. at få en pakke på ca. 10-15 kg. sendt fra tyskland til Danmark pr. efterkrav.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 13-12-04 16:59

kig på post danmarks hjemmeside :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 17:08

mellem 260 - 280 kr

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 210 point
Dato : 13-12-04 17:21

Jeg ved ikke hvad tyskerne tager for at sende pakken til Danmark. Men hvis du kan en smule tysk (hvad jeg ikke kan), kan du vel finde ud af hvad det koster på http://www.deutschepost.de
Men noget du også skal huske, er at Post Danmark tager 100,- i gebyr for at omregne fra Euro til DKK. (er post, så det er jeg sikker på.)

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 13-12-04 17:28

miritdk > dei er der hvist ikke med regnet efterkrav ?!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 17:29

Der opkræves også et efterkravsgebyr på 125,-
+omregningstaksten som dbl omtaler.
Og hvis du selv skal betale portoen bliver det hurtigt meget dyrt omkring 250 kroner oveni.
Hvis det er noget du har bestilt og købt dernede, skal du også have en opkrævning på forskelsmomsen, fra tysk 16% til dansk 25 %.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 17:39

Var lige inde og kigge på deutsche post.
En pakke på 10 kg koster at sende til Danmark 28,50 euro + et gebyr på 4 euro.
Dertil kommer efterkravsgebyret + vekselgebyret.
Og evt. momsen hvis det er købte varer.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-05 23:45

Tak for svaret dbl.