/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Brændeovnsgitter
Fra : qvinde
Vist : 6544 gange
120 point
Dato : 12-12-04 18:08

Hej

Vores datter på 10mdr. er begyndt at være en lille pilfinger. Og vi har en brændeovns som vi er bange for at hun brænder sig på. Problemet er bare at de brændeovnsgitter der findes er alt for store og koster en bondegård, vi har maks plads til et der er 1,10 x 1 m, Ellers er der ikke noget plads at gå forbi på.

Er der nogen der har nogle gode råd hvor man evt. kan få fat i pladsbesparende gitter der ikke er for dyre eller måske kan lave det selv?, der er jo nogle sikkerhedskrav man skal overholde med hensyn til afstande o.s.v.

Hilsen Lisa Hansen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 130 point
Dato : 12-12-04 18:22

Ja hvis I har mulighed for at lodde vandrør sammen kunne i lave et skelet i det materiale. Og derefter påmontere noget stål net (Evt. hønsenet) der er malet sort. Kan vær dekorativ, med høj poleret kobber samt sort net.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-12-04 18:22

Gå til den lokale smed, sig du skal have Rivenet i den størrelse, så kan du selv lave et gitter for få penge.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-12-04 19:11

kig ned til den lokale pejsebutik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-12-04 19:35

Vi har selv haft brændeovn da vores børn var små. Og har aldrig haft problemer med at de ville komme for tæt på.
Og mit råd er: glem alt om gitter, det falder de bare over, og kan komme endnu mere til skade ved evt. at falde ind mod ovnen.
Medmindre I ligefrem bygger et bur til ovnen at stå inde i.

Og børn finder hurtigt ud af, at de skal blive væk fra den, og især hvis I gør opmærksom på det hvis hun har kurs mod den.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 12-12-04 21:40

Vi halverede en gammel kravlegård. Dvs. der var kun halvdelen tilbage, og så ud med bunden. Vores brændeovn står i et hjørne, men det kan jo også lade sig gøre, hvis den står op af en flad væg, så skal der bare bruges tre sider. Det har klaret to børn....

Kommentar
Fra : qvinde

Dato : 13-12-04 19:55

Er der nogen steder man kan købe et gitter billigt evt. på nettet?. Har kigget på DBA

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-12-04 20:46
Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 16-02-05 13:11

Vi har ingen gitter og får det heller aldrig.
Vores søn har ALDRIG brændt sig på den og han nærmer sig de tre år.
han ved at den er varm og holder en pæn afstand, men om sommeren når den er kold leger han gemmer bag den*S*
Men er den varm om det så bare er pga solen har varmet den, så holder han sig LANGT væk.
Så glem det gitter og tag jer tid til at lære hende den er varm.

God fornøjelse
Helle

Kommentar
Fra : Anjalykke

Dato : 07-01-06 22:53

Vi har købt et i jalsøe til knap 500,- Det er så højt (mener det er 90cm)at de ikke kan kravle op over det og så er det 1mx1mx1m bredt og det er spændt fast på væggen og vores datter på 2 samt vores søn på 6mdr kan stå ved gitteret og kigge uden at brænde sig -for det blir meget varmt..

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-01-06 07:55

lækkert hvis folk gad lukke deres spg

Godkendelse af svar
Fra : qvinde

Dato : 09-01-06 18:49

Tak for svaret rpje.