/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
hvorfra kaldes PHP koder
Fra : Joshuadj
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 11-12-04 00:37

Hej...nu vil jeg inden jeg for alvor starter på php og ofrer penge på en bog at lære fra, spørge her.

jeg har været på webcafe og html.dk´s tutorials men de har ikke hjulpet mig med at forstå PHP og hvordan det virker.
Jeg har hentet og indstalleret EasyPHP og har hentet et par gæstebøger som vist er skrevet i PHP, men jeg fatter jo nada af
hvordan jeg skulle bruge det. skriver man PHP koder i website sider eller kalder mand de enkelte PHP dokumenter ? f.eks en mappe
liggende på min apache webserver har jeg gbog og div andre filer jeg har hentet sammen med den men der sker intet når jeg skriver www.mitdomæne.dk/gbog.php /eller gbog/gbog.php. Hjælp en newb til at finde ud af om det er sagen at bruge eller skal holde sig til
alm. HTML

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-04 00:55

din gæstebog skal sikkert bruge en database det gør de fleste og for at komme i din gæste bog skal du sikkert i index.php configurationen har du nok ikke lavet der må være en fil der hedder i retning af conf.php eller config.php

for få mere vide om php kan du læse lidt her http://www.linuxbog.dk/web/bog/php.html siden er på dansk
det kan være du får lidt lidt ud af det her

ang bøger kan du se på http://www.libris.dk hvad de har af hæfter jeg mener de koster omkring 70 - 80 kr for et hæfte

Kommentar
Fra : Joshuadj

Dato : 11-12-04 01:05

tjekker lige dine links.
:)

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 11-12-04 01:20

kan anbefale bogen ''Introduktion til PHP, Mysql og Apache'' fra libris

mvh
rfh

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 18-12-04 15:56

Joshuadj> vil gerne prøve at hjælpe dig men forstår ikke helt dit spørgsmål...

Men læg nogen af de koder du ikke forstår ud, så skal jeg nok prøve at hjælpe

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 18-12-04 15:56

Joshuadj> vil gerne prøve at hjælpe dig men forstår ikke helt dit spørgsmål...

Men læg nogen af de koder du ikke forstår ud, så skal jeg nok prøve at hjælpe

Kommentar
Fra : Joshuadj

Dato : 20-12-04 23:42

Hej igen.
Nu har jeg fundet ud af det...problemet var at min egen lokale server var blokket af min egen firewall.
jeg har fået min gæstebog til at funke og fatter nu en hel del mere ---
<? php er bare sagen for mig :) ?>
Løsningen for mig var kommentaren fra poul_from for jeg fandt løsningen i Libris bog om "PHP & MySQL- For absolutte begyndere" *GG*
og det var vist lige mig. poul_from du får point, du kom først med forslag til Libris bøgerne

Godkendelse af svar
Fra : Joshuadj

Dato : 20-12-04 23:43

godkendelseskommentar er skrevet ;)