/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
raster image i autocad
Fra : nilspagh
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 10-08-02 17:58

jeg har problemer med opløsningen på de raster images som jeg tager ind i autocad 2000, hvor indstiller jeg opløsningen, så kvaliteten/opløsningen på udprintet er det samme som det jeg ser i paperspace/layoutmiljø

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-02 13:34

Hej Nils

Når du indsætter et raster image, bruger du så IMAGE kommandoen eller copy/paste (OLE)??

Jeg har ikke lige AutoCAd ved hånden, men jeg fandt noget på Autodesks hjemmeside, som du måske kan bruge.
http://support.autodesk.com/enu/getDoc.asp?id=TS48546

Hvis det er et OLE objekt, så prøv.
Markér billedet - højreklik og vælg printing quality...

Der findes også en systemvariabel der hedder OLEQUALITY - prøv at øge denne.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : nilspagh

Dato : 11-08-02 14:15

jeg bruger "insert raster image" men vil prøve copy/paste. jeg foretrækker dog den anden måde