/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Linetypes
Fra : bisk
Vist : 556 gange
170 point
Dato : 04-12-04 14:36

Er der nogen der kan hjælpe mig, med hvordan man laver nye lines i AutoCAD 2005,
da jeg har fået smidt mit papir ud på dette.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : fame

Dato : 04-12-04 15:39

Hej
Hvis det er linetype du ønsker at ændre eller vælge noget helt nyt så klikker du i det vindue hvor du kan se linetyperne, for neden kan du vælge: other. Hvis det ikke var det du mente, så skriv igen, jeg har manualen, og tegner jævnligt.
Hilsen Peter

Kommentar
Fra : bisk

Dato : 04-12-04 19:56

Hej Peter det var ikke lige det jeg mente.
Jeg har været inde i select linetype og sagt load men det er de linier man kan lave nogle
nye af f.eks. ----EL---EL---
Det er sådanne linier jeg skal lave
Birger

Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-12-04 11:29

Hej Birger
Dette kan du finde i hjælp med søgeord: linetypes, creating
Håber det er det du søger, ellers skriv igen.
Peter

To create a simple linetype

At the Command prompt, enter -linetype.
Enter c (Create).
Enter a name for the linetype and press ENTER.
The linetype name can include up to 255 characters. Linetype names can contain letters, digits, and the special characters dollar sign ($), hyphen
(-), and underscore (_). Linetype names cannot include blank spaces.

In the Create or Append Linetype File dialog box, select an LIN linetype library file from the File Name box and choose Save.
If you select an existing file, the new linetype name is added to the linetype names in the file.

Enter text that describes the new linetype (optional).
At the Enter Pattern prompt, specify the pattern of the line. Follow these guidelines:
All linetypes must begin with a dash.
Enter zeros for dots.
Enter negative real numbers for spaces. The value defines the length of the space in drawing units.
Enter positive real numbers for dashes. The value defines the length of the dash in drawing units.
Separate each dot, dash, or space value from the next with a comma.
Use a space between a dot and a dash.
Press ENTER to end the command.
Note When you create a linetype, it is not loaded into your drawing automatically. Use the Load option of LINETYPE.

Kommentar
Fra : bisk

Dato : 05-12-04 19:53

Hej Peter
Tak for svaret, det var lige det jeg skulle bruge.
Har også fundet ud af ,at kopiere linierne og lave mellemteksten om, så jeg kan få de linier som jeg vil, der skal bare rettes lidt i det sidste tal.
Men mange tak for hjælpen.
Venligst Birger

Kommentar
Fra : bisk

Dato : 05-12-04 20:20

j

Kommentar
Fra : bisk

Dato : 05-12-04 20:27

Hej Peter
Mange du må have en og et godt

Accepteret svar
Fra : fame

Modtaget 170 point
Dato : 07-12-04 19:07

Hej Birger
Du skal lige huske at lukke sagen
Peter

Godkendelse af svar
Fra : bisk

Dato : 07-12-04 20:20

Tak for svaret fame.