/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med lydkort
Fra : Thomas820
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 03-12-04 23:44

Når jeg starter min com. efter den har været slukket, så tage den 4-5 min. om at starte op, og så virker lyden ikke. Men når den så endelig er startet op og jeg genstarter den, uden at slukke, så starter den normalt og lyden fungere som den skal. Det skal lige siges at jeg har lige købt lydkortet (nyt). Jeg har også prøvet at sætte kortet i en anden plads på bundkortet, men det er det samme, og jeg bruger de driver som fulgte med på en cd. Hvad kan der være galt.??

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 03-12-04 23:52

Hvis det gamle lydkort sidder på bundkortet, skal du lige ind i enhedhåndtering og deaktivere det gamle

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 03-12-04 23:53

Hej

Hvis du kører WinXP, så prøv med et driver optimerings program kaldet bootvis.

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/BootVis.shtml

Efter installation klik på "trace" -> "optimize system" og lad computeren genstarte. Efter genstart tager optimering et par minutter.

Andre operativsystem: fjern driveren i enhedshåndtering og installer den igen.

Håber at svaret kan bringe dig videre

Acronym

Kommentar
Fra : petura

Dato : 04-12-04 11:45

der er jo den mulighed at du skal deaktiverer det i bios hvis du har brugt det det lydkort på der er på dit bundkort er det temligsikkert det er det der er dit problem .er du usikker på bios kan du skrive dit skrive dit msn navn eler skype ( du kan oprette et barer til denne gang og så bruge det normale bagefter) så skal jeg hjælpe dig

Kommentar
Fra : Thomas820

Dato : 04-12-04 15:53

Jeg har slået onbordlyd fra. Hvad kan det være??

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-12-04 16:13

Prøv at hente den seneste driver på producentens hj side,det er som regel ikke de seneste man får med.Men hvilke styre system?

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 04-12-04 16:33

"Jeg har slået onbordlyd fra. Hvad kan det være??"

Onboardlyd har ikke noget med lydkortet at gøre. Du skal ind i enhedshåndtering og deaktivere det gamle kort - har du gjort det?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-12-04 17:05

Onboard lyd er en lydenhed indbygget i bundkortet,den skal slås fra i bios,når du har gjort det,slukker du maskinen og genstarter(jeg går ud fra du har sat det nye kort i)PCén melder nu FUNDET NY HARDWARE og hvad du videre skal gøre.Det ville hjælpe en hel del hvis du oplyste hvad styresystem
og hvad du foretager dig ,trin for trin.Bla hvordan du har slået onboard fra,er det deaktiveret i enhåndshåntering eller er det slået fra i bios?Og så fremdeles