/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
falske mail indeholdende virus
Fra : finnpoul
Vist : 297 gange
30 point
Dato : 02-12-04 23:21

Jeg får en hel del mail hver dag og ud over de almindelige mails,får jeg også nogle fra både ukendte mailadresser og kendte adresser. Disse undelige mails indeholder allesammen en virus. Jeg bruger den gratis AVG virusscanner og den fanger dem . Navnet på virussen er : I-Worm/Netsky.Q.
Ved flere af disse mails står :Mail Delivery ( Failure ( og her min e-mailadresse)).
Da jeg skiftede mail adresse for noget tid siden fik jeg ovenikøbet en sådan mail fra min gamle mail adresse. Hvad er det for noget og kan man gøre noget ved det?
Det virker nogle gange som det er min computer der selv sender mails ud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 23:24

det er noget mange slås med - håber du ved hvordan du fjerner netskyen - den fjernes let med et lille tool fra symatec for eks - måske skal du være lidt forsigtig når du surfer

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 02-12-04 23:26

... Du har nok en virus der sender flere virusser ved at scanne emails på din computer....

prøv at scanne din computer med denne online virus scanner.... AVG er ikke så godt!

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 23:28

ps.... hvis du har lavet ny mailadresse - har du så husket at slette den gamle ??? - ellers får du jo hele molevitten alligevel - lol

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-12-04 23:35
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 23:43

og så et ps herfra ( det er ved at blive en vane - lol) - måske skulle du se om det er en ide at bruge webmail og derpå slette alt du ikke vil have ind før du åbner din post - det er ikke en 100% løsning for noget kan nå at smutte med - men det er da bedre. Er du tdc kunde har du mulighed for at oprette både privat og offentlig spamfilter - slet ikke så ringe.

Kommentar
Fra : finnpoul

Dato : 03-12-04 00:01

Jeg har nu kørt en virusscan med Trend micro House call og der er fundet en del virus i restore/temp filerne men i virusscanningen står der ved scan resultatet at der er ikke acces til disse filer.
Hvordan kan man fjerne virus ved disse restore/temp filer?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 00:26

du skal have administrator rettigheder - og mon ikke det kan løses ved at slå fildeling fra ???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-12-04 06:18

http://dk.trendmicro-europe.com/ vil du kunne se at I-Worm/Netsky.Q er på toppen over udbredte virusser lige nu,
og den sender fra din pc, den mail som du får retur er adresser den har sendt til, som ikke vil modtage den.
at avg ikke stoppede den før at du fik den,forstår jeg kun hvis at du 'har glemt' at opdatere, avg.
læs om at fjerne den her:
http://dk.trendmicro-europe.com/enterprise/security_info/ve_detail.php?VName=WORM_NETSKY.P

en anden mulighed er stinger fra mcafee http://vil.nai.com/vil/stinger/
den downloades til eks skrivebordet, og så startes den bare(kræver ikke instalation)

Når alt er(føles) ok, så giv dig tid til atter en fuld systemskan, bare for at være sikker.
et godt valg syntes jeg er crazypaki's foreslag http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Dog er der jo det ved onlinescanninger, de finder først tingene, når at man har fået dem !
Men stadig en god ting at dobbelttjekke.
Held og lykke.
Natmaden

Kommentar
Fra : finnpoul

Dato : 03-12-04 08:23

Til Miritdk
Kan du ikke fortælle mig hvordan man slår fildeling fra?
Mvh
Finnpoul

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-12-04 11:16

Hej!

Jeg vil anbefale dig at installere Spamfighter. Den sorterer ligeså fint at alt det skidt fra og lægger det i en mappe, du så kan tømme, når det passer dig.
Programmet er gratis og virker rigtig godt. Man ser sjældent spam og virus i sin indboks, når det er installeret.
Du kan læse om, og downloade programmet her: http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Default.asp
Programmet er i øvrigt udviklet af folkene bag Jubii...

Vaxen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-12-04 12:08

En anden mulig løsning:
1. Slet cookies (midlertidige internet filer)
2. Slet filer (midlertidige internet filer)
3. Foretag ny scanning (Trend Micro)

Det har hjulper mig flere gange.
/PG

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-12-04 14:33

Restore-mappen i win98/ME, slås fra med msconfig.exe(ligger i windows/system/)
du genstarte så, i fejlsikker tilstand, og sletter så mappen _RESTORE og kan tømme mappen TMP/TEMP
genstart så igen til normaltilstand, _RESTORE-mappen kommer igen som en frisk tom mappe.
kør nu antivirus!
til slut, brug msconfig.exe til at slå _RESTOREmappen til igen

Eller,
download stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/
læg den på skrivebordet.
Restore-mappen i win98/ME, slås fra med msconfig.exe(ligger i windows/system/)
du genstarte så, i fejlsikker tilstand, og sletter så mappen _RESTORE og kan tømme mappen TMP/TEMP
Kør stinger
genstart så igen til normaltilstand, _RESTORE-mappen kommer igen som en frisk tom mappe.
til slut, brug msconfig.exe til at slå _RESTOREmappen til igen.

Det har så vidt jeg ved ikke noget at gøre med fildeling, at gøre.

Mvh.Natmaden

Kommentar
Fra : finnpoul

Dato : 03-12-04 16:55

til natmaden
Jeg har været inde i msconfig.exe men har ikke kunnet finde hvor jeg slår _RESTORE - mappen fra.
Jeg har også være inde i _RESTORE\TEMP hvor virussen er men hver gang jeg prøve at slette filerne i denne mappe, står der Adgang nægtet - kildefilen kan være i brug.
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-12-04 20:40

_RESTORE er en beskyttet systemmappe, derfor.
FLOVT ! det er ikke msconfig, men i 'Denne computer'

'Denne computer->egenskaber' >>
vælg fanebladet 'ydeevne' >>
vælg knappen 'filsystem' >>
vælg fanebladet 'fejlfinding' >>
maker 'deaktiver systemgendannelse'
tryk ok.
Du bliver nu bedt om at genstarte.
start så i fejlsikkeret, og følg det tidligere foreslag, dog uden brug af msconfig.

Undskyld !