/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
mister trækkraft,hvorfor ?
Fra : benny_k
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 02-12-04 13:08

Jeg har en PGO Dr.big hvor skiven er fjernet,så den køre ca.60 Km/t.
Mit problem er,hvis jeg et stykke tid hat ligget og kørt omkring 40 Km/t. mister den lige pludselig trækkrafter.
Hvis jeg gasser helt op ligger omdr. på ca.5000 men den den kan ikke slæbe sig igang.
Jeg har så prøvet at stoppe motoren et par minnutter,for derefter at starte igen,hvorefter den kørte og trak igen.
Er der nogle her der evt.kan fortæller hvad dette skyldes ???

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 02-12-04 13:14

Prøv at rens benzin filteret, det ser ud som om der ikke kan tilføres benzin hurtig nok mellem tanken og karburatoren. Derved falder benzin niveauet i karburatoren under kørsel, og på et tidspunkt er niveauet så lavt at det virker som en begrænsning.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mogo25

Dato : 02-12-04 13:44

prøv nyde stemper ringe

Kommentar
Fra : bne

Dato : 02-12-04 15:28

Som RPJE skriver : rens benzinfilteret - men husk lige det lille hul i tankdækslet, der skal også være fri passage for luft........

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-04 18:49

Du har formodentligt et normalt forbrug af 2-taktsolie, for de symtoner lyder som om motoren er ved at sætte sig fast, og så er du tæt på et total motorhaveri.
Kabelet der trækker i oliepumpen, kan også være knækket, så den kun smører meget lidt med 2-taktsolie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 03-12-04 16:25

Jeg har ikke rodet så meget med scootere.. Men da jeg havde problem med trækkraft på min Sachs Monark 1973 skyldtes det en slidt spjældnål

vh
Joakim Johansen

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 03-12-04 19:49

Tændrøret?
Kører du med tændrøret fra 30`er fittet?
Når knallerten bliver trimmet - skal du have et "koldere" tændrør.
Symptomer.
nilsg

Kommentar
Fra : junkdleuks

Dato : 04-12-04 07:22

har har samme problem.
prøv at rense luftfilteret. rens det 3 gange i benzin.
rens kaburatoren. kan være kondens eller en lille smule snavs.
skift motor/gearolie.

disse ting hjalp for mig på min nyerhvervede Daelim S-five. før ville den knapt nok trække men nu trækker den som en drøm og kører snildt 70-80 km/t uden begrænsningen og uden yderligere tuning.

håber det kunne hjælpe lidt.

Kommentar
Fra : claus125

Dato : 20-02-05 22:17

Hej.
prøv rens karburatoren måske større dyse og prøv at rense benzin tilførelsen..