/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL - 3 telefoner?
Fra : food_life
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 07-08-02 15:54

Er der lige en som kan fortælle mig hvorledes telefonledningerne skal trækkes for at få 3 telefoner til at virke sammen med ADSL opkobling?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-08-02 17:13

ikke noget problem, vi har 5 på vores. det eneste du skal sørge for at der vor forbindelsen kommer ind i huset/lejligheden, skal du sætte stikket til adsl, den skal have første ret, har den ikke det, kommer der støj i de andre telefoner, uden på det adsl stikket, kan du så sætte de andre telefoner. hvis du har skjulte telefonledninger, er det noget sværere, så skal du sætte et nyt stik op, og efter det trække ud til de andre steder hvor du vil have telefon.
hvis du har check på ledningerne, kan du trække en ledning direkte ude fra boksen og ind, men det er nok bedst at lade en montør gøre det..men det andet kan du nemt selv lave..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 07-08-02 17:33

Nu skal du lige være opmærksom på, at det vil ikke være smart at gå i boksen udenfor, hvis den er plomberet. Men ellers er jeg spændt på at høre resultatet af dit projekt.

Mvh Knud

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 07-08-02 17:34

Nu skal du lige være opmærksom på, at det vil ikke være smart at gå i boksen udenfor, hvis den er plomberet. Men ellers er jeg spændt på at høre resultatet af dit projekt.

Mvh Knud

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 07-08-02 19:25

Er det et ADSL abonnement, hvor du har ISDN modem til telefoni ?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 07-08-02 20:52

Traic - ja, det er; men vil afbestille ISDN ved etablering af ADSL. Kan ikke se hvorfor jeg skal beholde ISDN som bare er dyrere?

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-02 21:03

Det er korrekt at det er dyrere, men på en måde har du adgang til 2 telefonnumre uden ekstrapris.

Hvis du bare sætter en fordeler på dit ISDN, så kan du derfra sætte dine 3 telefoner til.
Du kan købe et fordeler-stik i de fleste isenkræmmere og det er det samme som en stikdåse, bare med telefonstik i.

Har selv ISDN med min ADSL og har 2 telefoner, telefonsvarer og nummerviser tilsluttet via en sådan fordeler.

Kommentar
Fra : hcl1

Dato : 13-08-02 19:36

Mener vist nok at det kun koster 25,- ekstra om måneden for at beholde ISDN'en