/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Modemforbindelser
Fra : Arne.p
Vist : 473 gange
20 point
Dato : 06-08-02 23:15

Jeg har skiftet teleselskab fra Tele Danmark til Telia. Nu syntes jeg at min PCer arbejder langsommere når jeg er på nettet. Jeg har en ISDN forbindelse, og bruger Win XP.
Er der nogen som ved hvorfor.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 07-08-02 03:52

Jeg har også hørt om problemer, både med ISDN og ASDL. Hvor høj er din downloadhastighed? Jeg har kun et 56K-modem og den er temmelig konstant på ca. 5 kB/sek.
Hilsen, Claus

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 07-08-02 10:06

Det er ikke ved at downloade jeg har problemer, det er mere når jeg skal åbne en side eller i almindelighed når jer er på.
Jeg mener at hastigheden er omkring 7kb/sek.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 07-08-02 10:12

Beklager at måtte sige det, men mine 5 års erfaring med analogt modem, hos, TDC, Mobilix og get2net har det kun været TDC og get2net som har fungeret ordentligt.

Meget sjældent nedbrudt og ikke stop i forbindelsen som du oplever. Årsagen er simpelthen fordi deres system er overbelastet, derfor vil du opleve ventetid.

Da det er det samme tlf-kabel du benytter kan fejlen ikke ligge her, du kan måske få hastigheden mere stabil ved at neddrosle dit modems hastighed med en ini-streng, men så oplever du bare en nedgang i hastigheden og du er ikke garanteret at din levering af data bliver stabil.

Fejlen er simpelthen fordi, Telia har for mange abbonnementer i forhold til kapacitet og derfor vil du opleve ventetid. Du får intet ud af at snakke med deres support, da de sikkert vil sige, at det er forbindelsen (kobberet), det er galt med go derfor tdc's problem, selvom fejlen faktisk ligger hos din udbyders liniekapacitet.

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 07-08-02 10:22

OK. Det må jeg så leve med.