/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suzuki 1200 Bandit
Fra : B.S
Vist : 374 gange
25 point
Dato : 28-11-04 18:13

Til foråret har jeg besluttet at der skal en motorcykel ind i mit 48 år gamle liv og valget er blevet en 1200 Bandit.
Det er den 1. cykel jeg skal købe, og vil derfor gerne vide om der er noget jeg skal være meget opmærksom på eller om det generelt er en god cykel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-11-04 19:59

Det er generelt en superfin cykel.
Jeg synes den er pænt og harmonisk bygget.
Jeg fandt i et MC-blad: TouringNyt noget fra en testkørsel af modellen.
Det var en lille spinkel pige der prøvekørte den, og det eneste negative hun havde at sige om den, er, at hun mente spejlene var for små og lidt dårligt placeret, og at der kom lidt klonklyde ved gearskift.
Men ellers: "Let at tumle, behagelig at køre på, ved hård kørsel dog lidt upræcis og lidt blød i forgaffel. Men ikke noget der generede helhedsindtrykket.
Den føles slet ikke som så stor en maskine.
Hvis det er den rå model uden kåbe, er man lidt generet af vindmodstanden ved længere tids hastighed på 120 og derover. Men alt i alt en meget fin cykel til prisen."
Men det med kåben er jo generelt for alle MCer. jeg har selv en mindre Suzuki uden kåbe.

Men held og lykke med det, og velkommen på landevejen til den tid.

Mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-11-04 11:48

Helt personligt ville jeg vælge en "rigtig" motorcykel, nemlig en englænder...især din alder taget i betragtning. De nye modeller som TRIUMPH laver idag har både nogle som appelerer til de "nostalgiske mc-ister" samt nogle helt moderne til dem som skal have fart, ydelse og nutidigt design.

Der er ingen tvivl om at du vil få masser af dejlige timer på vejen på din Suzuki, men nogen "sjæl" vil du ALDRIG finde i denne eller lignende mc'ere fra "den opgående sols land"

Hvis du vil have FULD køreglæde fra dengang "far var dreng", så skal du selvfølgelig have en "gammel" englænder hvor du end kommer frem vil få beundrende "tilskuere" som sender dig en "anerkendende hilsen" når de ser og ikke mindst hører at det er en "ægte" englænder som med sin karakteristiske lyd "summer" forbi dem.

Held og lykke med din fremtid som mc-ist!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : B.S

Dato : 29-11-04 12:11

Hej
Jeg har været rundt om englændere, som laver/har lavet nogle "fede" cykler, men selv om man skal tage min alder i betragtning er der også en anden vinkel at se tingene fra, nemlig økonomi.
Det jeg er igang med må max. koste 100 kg. I ved kone, hus, 2 biler, osv. så det hele skal hænge sammen, og da jeg ikke vil købe en lille masine først og sikkert skifte den næste år, for at få en større, og derved også et økonomisk tab, har jeg valgt at tage tyren ved hornene og invistere i en stor maskine med det samme.
Hvorfor valget er faldet på Suzuki er at den er billige, og sikkert ikke dårligere end de andre "riskogere"(skyd mig nu ikke) plus at en af mine kollegaer har en 1200 Bandit som han virker til at være glad for.
Da det er en "god" kollega vil han gerne hjælpe mig med købet og jeg har da også fået en del at vide omkrin cyklen, men jeg vil også gerne høre lidt om andres erfaring, specielt om den har nogle svage sider som man skal se efter ved en handel.
Til Dova kan jeg så tilføje at der selvfølgelig skal være kåbe på.

Hilsen B.S.

Kommentar
Fra : 1200_Bandit

Dato : 03-12-04 08:51

Hej Bo.

Hemm......... det var ikke meget respons du fik der........ !Spørg nu i det "rigtige" forum ik' , det har jeg jo sagt til dig , jeg tror at der er lidt mere trafik i dk.fritid.motorcykel ! ?, er der lige så lidt respons som her, så spørger du bare en gang til.

Hilsen

Dennis.