/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
1394 forbindelse/Winxp pro
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 2017 gange
50 point
Dato : 28-11-04 17:51

Når jeg (i Winxp pro) går ind i netværksforbindelse har jeg en LAN-forbindelse og en 1394-forbindelse. Hvad er en 1394 forbindelse?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-04 17:56

Osse kaldt Firewire Minder lidt om USB 2

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-11-04 18:02

Jeg har installeret ZoneAlarm firewall. I skrivende stund kæmper jeg med at den hele tiden bliver slået fra af en eller anden grund...?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-11-04 18:04

Kender ikke så meget til programmet! Men det kunne tyde på en virus! Er der nogen fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-11-04 19:47

Når jeg går ind på en brugerkonto får jeg bare at vide at jeg ikke er beskyttet; firewall er slået fra. I Zonealarm har jeg valgt at "disable" windows firewall - jeg har jo zonealarm. Ved at vælge "disable" fra og til træder Zonealarm ind igen. Men kun indtil jeg går ind på en anden brugerkonto. Og sådan gentager det sig. Kan jeg fjerne 1394-forbindelsen og betyder den noget (godt/skidt?)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-04 22:01

Noget siger mig, at du har oprettet flere brugere på denne maskine.
De indstillinger der sættes hos den ene bruger, gælder ikke for de andre brugere, så "hut jeg visker"?
Så du skal sætte indstillingerne for hver bruger, hvis du ikke kan gøre dem generelle for alle!

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 30-11-04 00:19

Som tidligere nævnt:
Set fra et netværks synspunkt, så er en 1394 forbindelse "blot" et andet netkort. Du kan uden problemer fjerne/disable denne hardware fra dit netværkssystem.

Der er en række vira som selv kan slukke/disable firewall og antivirus programmer. Som nævnt, så kan dette være en af årsagerne til dine problemer.

Den gratis udgave af ZoneAlarm har færre og mere begrænsede funktioner end den udgave som man betaler for. Har du den ene eller den anden udgave af ZoneAlarm?
Når du engang HAR aktiveret ZoneAlarm som du ønsker det for en bestemt bruger, er disse indstillinger så de aktive for _den_ bruger næste gang den bruger logger på?

mvh. Per F.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-03-06 22:25

Tak for svaret Per.Frederiksen.