/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Debatforum i php - hvordan ?
Fra : Andersen
Vist : 508 gange
400 point
Dato : 26-11-04 16:32

Jeg er totalt uøvet udi php, MySQL, og hvad jeg ellers har brug for til mit nyopståede ønske, derfor har jeg brug for hjælp.
Jeg har oprettet en hjemmeside hos http://www.frac.dk der tilbyder både php og MySQL. Jeg har planer om et site lavet i html, men jeg vil gerne have lavet en side med en form for debatforum, og har ladet mig fortælle at det vil være sagen at lave det i php.
Jeg skal måske lige sige at siden, som jeg så skal administrere, "hører til" en skoleklasse, og tanken er at vi forældre skal kunne skrive indlæg og kommentare på siden - derfor tænker jeg debatforum eller lignende.
Jeg kunne også forestille mig at der til dette forum skal være adgangskontrol, således at man kun kan komme ind på siden med det rette password.
1) Har jeg til ovenstående brug for et program eller lignende, eller kan jeg "bare" lave det som jeg laver html-sider, og så uploade de php.filer der er brug for til serveren ?
2) Har nogen af jeg genier en løsning på mit ønske ? og findes der eventuelt noget skabelon-agtigt eller noget færdigt jeg kan modificere til mit brug ?

Jeg har kigget lidt på http://www.phpbb.com og det ser ud til at det måske kan bruges, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad der skal til for at det til at virke.

Jeg HAR kigget og søgt rundt omkring på nettet, og der er da også en masse om emnet php, men jeg fatter det vist ikke helt - så kvalificeret hjælp modtages med stor glæde... og mange point

Med forventningsfulde hilsner
Andersen

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 410 point
Dato : 26-11-04 16:48
Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 26-11-04 16:53

-->dk: Det ser da spændende ud - og kan måske være det jeg mangler
Lad mig lige finde tid til at tjekke det ud snarest.

Mvh/Andersen

Kommentar
Fra : dhhansen

Dato : 03-12-04 00:18

Du kan finde et godt gratis forum, skrevet i php her: www.phorum.org
Det skulle være let at sætte op og tilpasse.

Mvh Daniel

Kommentar
Fra : dhhansen

Dato : 03-12-04 00:26

www.phorum.org understøtter også adgangskontrol.

Mvh Daniel

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 03-12-04 09:57

Tak til Daniel og dk for Jeres svar som, om ikke andet, fik sat mig igang med min videre efterforskning. Begge Jeres link så spændende ud, men min løsning er blevet en anden. Jeg har gennemterpet et hæfte om PHP og MySQL og har efterfølgende fået blod på tanden og vil kaste mig ud i det snarest. Jeg tror at mit endelige valg vil falde på http://www.phpbb.com - men først vil jeg lige "lege" lidt med php, og sikre mig at det vil virke inden jeg søsætter det på min side.

Selv om jeg ikke lige fandt en skræddersyet løsning på mit spørgsmål vil jeg gerne tildele mine point. Jeg kan ikke umiddelbart se at jeg kan dele point'ene imellem jer, så jeg vælger at tildele dem til dk - om ikke andet så fordi hans svar kom først. Håber at jeg kan tilgives Daniel

Endnu engang tak for hjælpen
Andersen

Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 03-12-04 09:58

Tak for svaret dk.

Mvh
Andersen