/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mikrofonkabel
Fra : Cartman
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 24-11-04 16:35

Hej, Jeg optager en del kormusik (Sony ECM 717 mic og Sharp MD 90)
Er der nogen der ved om man kan forlænge mikrofonkablet og hvordan (minijack) og i så fald hvor langt uden at få støj??.
MVh Cartman

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-04 16:50

Ved ikke med støj , men forlænger kabel findes da!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-11-04 16:51

Så længe du vælger et skærmet kabel uden at lægge det op af elektroniske dele kan du næsten forlænge det til alt hvad der kunne gælde for dit behov

Accepteret svar
Fra : trukni

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-04 16:53

Hej Cartman.
Du kan sagtens forlænge dit kabel. Jeg ved ikke om dine mikrofoner er balancerede (XLR-STIK) dvs. 2 ledere og en skærm, men hvis den ender i et minijack, laver du bare en forlænger med et hun og han jack. Det skal bare være en skærmet ledning med den rigtige impedans til mikrofoner. Lederen, den inderste ledning i kablet loddes til den " lille " tap i jack, og skærmen til den " store ". Du kan lave det rigeligt langt, med en god skærmet ledning.

hilsen trukni

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 24-11-04 16:57

Tak for svaret trukni.
Cartman

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 24-11-04 17:03

Sku`det være en anden gang
hilsen trukni