/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
*.easm i AutoCad
Fra : clausp6100
Vist : 1451 gange
100 point
Dato : 23-11-04 23:51

Jeg har en easm fil som jeg kan læse med eDrawings, den er tegnet i SolidWorks tror jeg, hvordan får jeg den vist i AutoCad 2004. Kan den importeres, eller hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-04 05:23

Hej Claus
Jeg fandt dette link, for at se om det er noget du evt. kan bruge:

http://manufacturing.cadalyst.com/manufacturing/article/articleDetail.jsp?id=122913

eDrawings also let you natively view SolidWorks (parts, assemblies, and drawing) and AutoCAD DXF and DWG documents. In SolidWorks, save documents, parts, assemblies, and drawings as a published eDrawings file (EPRT, EASM, or EDRW, respectively). The pros and cons of each of these viewing options are listed in figure 2.

Indrømmer, at jeg ikke har forstand på disse filer, men det kunne jo være du kan læse dig til noget mere

Der er en til her:

http://files.solidworks.com/Implementationguide/BestPracticeGuide/DataExchange/CommunicatingYourDesign.htm

eDrawings File Format
There are two main types of documents that can be viewed using eDrawings, native SolidWorks files (i.e., parts, assemblies, and drawings) and eDrawings documents. eDrawings 2.0 documents have new file extensions to handle the other document types (part and assemblies). EDrawings legacy documents (*.edw) are still supported. The new file extensions for eDrawings 2.0 files are:

*.eprt part files

*.easm assembly files

*.edrw drawing files

MVH Maya
Og god dag

Kommentar
Fra : clausp6100

Dato : 24-11-04 10:53

Ja, alle de andre kan læse AutoCad filer, bare ikke omvendt de tror ikke der findes andre end dem selv.
/claus

Godkendelse af svar
Fra : clausp6100

Dato : 05-01-05 01:13

Tak for svaret maya123.
Jeg må nok se i øjnene at det ikke kan lade sig gøre, men tak for dine link.
Edrawings er godt til at vise en AutoCad tegning til nogle der ikke har AutoCad, men man kan til syneladende ikke trække den ud igen.
Mvh Claus