/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Volvo Penta Z Drev
Fra : Skagarak
Vist : 4378 gange
100 point
Dato : 23-11-04 19:47

Jeg vil godt vide noget om hvor stor en motor der kan gå på et AQ270 drev.
Jeg vil også godt have afvide hvor jeg kan få en indstruksjonsbog over samme type drev

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 23-11-04 21:36

Hej Skagerak

Er det diesel eller benzin, vi snakker om ?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-11-04 21:51

Du kan indhente oplysninger omkring ovennævnte drev hos johs thornam:
http://www.thornam.com/html/marine01.html
Du kan givetvis også få en instruktionsbog/brugermanual hos dem.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : Skagarak

Dato : 28-11-04 17:24

Det er både benzin og diesel

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 28-11-04 18:54

Hej.
270 drev har været mont. med 6cyl volvo benzin på ca. 170hk.
Jeg regner med det er et drev fra 70serne.
Ellers skal jeg bruge type nr. for mere info.
/steen b.
PS.
check skruestigning. (hvis der er skrue mont.)

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 28-11-04 18:57

Hej, igen.
Du kan godt købe en manuel hos aut. volvo penta forh.
/steen b.

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 29-11-04 17:18

Der er forskel på gearingen på en diesel og en benzin motor.
Hvilken gearing har dit drev ?
Jeg har kendskab til 210hk v8 benzin på 270drev og 106hk diesel.
Det er momentet og lavere omdrejninger/min der er "problemet" når vi snakker diesel hk vi snakker om.

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 29-11-04 17:19

Der er forskel på gearingen på en diesel og en benzin motor.
Hvilken gearing har dit drev ?
Jeg har kendskab til 210hk v8 benzin på 270drev og 106hk diesel.
Det er momentet og lavere omdrejninger/min der er "problemet" når vi snakker diesel hk vi snakker om.

Kommentar
Fra : Skagarak

Dato : 09-12-04 18:16

Jeg ved ikke hvad gearing drevet har men det har været monteret med en volvo b20 motor
Jeg vil helst have en diesel i

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 09-12-04 21:17

Hej
Der er en lille alluplade der viser data hvad det er for et drev.
Ellers tager du een omgang på motor/udgangsaksel og ser hvor meget skrueaksel
har drejet i forhold.
Ellers se på den påmon. skrue
den kan også give info M.h.t. OMDR/MOMENT.
/steen b.
PS.
Når du vil have diesel der passer passer med dit zx drev,og fundamenter ,så skal du nok bruge den gamle md23 motor, hvis du ikke vil udskifte med nyt, men den har problemer med reservedele

Kommentar
Fra : mitte.3

Dato : 10-12-04 17:51

Hej
Gå ind på denne sidde jeg laver link til. tryk på marine engines og nedenunder har du older engines der har du alt hvad volvo har lavet af drev+motorer med billeder.
Hvis du vil have yderlige oplysninger gå ind på www.drevia.se
der kan du spørge direkte på forum og jeg vil lover at du får svar. gå deres side igennem de sælger mange typer bøger.
http://www.volvo.com/volvopenta/global/en-gb/marineengines/

Mvh Bent