/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Stemmesamtale msn 6.2
Fra : Skaevben
Vist : 418 gange
160 point
Dato : 22-11-04 15:57

Har efterhånden forsøgt en del.
Efter jeg formaterede min harddisk, har jeg ikke kunnet anvende stemmesamteler på msn. I forbindelse med nyinstallationen af windows xp blev sp2 installeret, måske det har noget med dennes firewall at gøre?
Kan dog huske at der også var problemer med at få det til at virke i første omgang, men har glemt hvad jeg gjorde.
Selve installationen af headsettet forløber fint, og både stemme og lyd bliver registreret. Problemet drejer sig om kontakten programmet forsøger at skaber med mine kammerater. Der bliver simpelt aldrig etableret forbindelse, hvilket er underligt da vi fint kan sende filer til hinanden.

Nogen idéer??
Rasmus

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-11-04 16:04

ja du skal slå din firewall fra før du kan få det til at virke men så virker det også

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-11-04 16:05

det er vist kun eyeball hvor alt trænger gennem firwallen lidt underligt men sådan er det åbenbart

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 22-11-04 16:09

det letteste er da bar at hente det gratis tlf. program skype... www.skype.com det er rigtig godt og nemt at betjene... brug det... og få din ven til det os....

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-11-04 16:11

http://messenger.msn.com/Help/ prøv at læse det her måske kan det hjælpe dig

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-11-04 16:13

Hvorfor kan jeg ikke sende filer eller starte en samtale med andre kontaktpersoner?Du befinder dig muligvis bag en firewall, bruger software, der deles på internettet, eller hardware, et system kaldet ICS/NAT. Se "ICS/NAT-problemer" under Kendte problemer for at få mere at vide. Hvis du befinder dig bag en firewall, skal du kontakte netværksadministratoren og bede vedkommende se Hjælp-emnet "Sådan opretter du forbindelse bagved en firewall" i MSN Messenger (Hjælp | Emner i Hjælp | Alle emner). De grundlæggende funktioner i MSN Messenger bør ikke være påvirket, da problemer med ICS/NAT kun påvirker bestemte funktioner.

Sørg også for, at dine kontaktpersoner ikke befinder sig bag en firewall eller ICS/NAT. Hvis det er muligt, skal du prøve dette med flere end en kontaktperson for at kontrollere, at problemet ikke kun vedrører én kontaktperson.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-04 17:05

Hej Rasmus!
Jeg følger lige med i denne streng, da jeg har nøjagtig det samme problem.
Jeg havde sp2 installeret inden formateringen og der virkede det godt nok.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-04 17:13

SP2 vil meget gerne slå MSN ud under indstallationen, hvis msn kører.
Jeg kan ikke huske hvordan, men du kan lave undtagelser for bl.a. msn.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-04 17:25

Hurra---mit virker igen.
Takket være return´s indlæg kom jeg på sporet.
Jeg bruger webspeed´s f-secure virusprogram med firewall og samtidig var XP`s firwall slået til, så snart jeg slog den fra virkede det.
Smider lige et par point til return.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 22-11-04 19:35

Det hjælper desværre ikke.
Har åbnet alle tcp-porte ml 6891-6900, og heller ikke med firewall helt slået fra virker det. Desuden har jeg undtaget msn fra firewallen.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 22-11-04 19:48

Der er dog sket en ændring. Jeg kan nu høre min kammerat, men han kan ikke høre mig, og desuden stopper det også efter de ca. 30 sekunder det tager inden denne meddelelsekommer:

- Der er problemer med det netværk eller den computer, som du forsøger at komme i kontakt med. Prøv igen senere.

Problemet er at han kan tale med andre, så det må jo næsten være mig den er gal med.

Der er desuden ingen udslag i den lille "volumen-tæller" som under normale omstændigheder viser registrering af stemmen når jeg taler.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-04 20:03

Er du sikker på at du ikke har mere end 1 firewall??

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 22-11-04 20:07

Har desuden slået Norton og Spybot - Search and Destroy fra, kan næsten ikke komme på hvor den firewall ellers skulle komme fra

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-04 20:32

Hos mig virkede det så snart jeg slog Xp firewall fra i sikkerhedcentret.
Min firewall i f.secure er stadig slået til.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 22-11-04 21:07

duer ikke, desværre

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 80 point
Dato : 22-11-04 21:17

Sorry--så kan jeg ikke hjælpe dig.
Held og lykke
Du kunne jo prøve at rejse spørgsmålet under kategorien "sikkerhed", det er nok der er størst chance for at få hjælp.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 24-01-06 13:16

Fandt efter flytning ud af at det var en firewall, som ikke lå på min computer. Vi boede nogle stykker sammen, som var koplet på nettet sammen. Det var messenger åbenbart ikke så glad for. Nu virker det igen. Sorry return. Du skulle have haft de point.